زمانی که کسی را برای اولین بار می بینید و با او هم صحبت می شوید، با توجه به عطری که استفاده کرده، می توانید به خصوصیات اخلاقی و شخصیت او پی ببرید. چون عطر ها در پس بوی خود، حرف های ناگفته زیادی از شخصیت افراد دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد شخصیت گروه بویایی مدیترانه ای صحبت کنیم. اگر قصد خرید عطر از این گروه بویایی را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شخصیت شناسی با گروه بویایی

عطرها تنها اکسیری خوش رنگ و بو نمی باشند. بلکه کلیدی برای باز کردن در های بسته اعماق وجود افراد هستند. در پشت این درها شخصیت و سلیقه هر فرد نهفته است. بنابراین عطر ها نشان دهنده بخش مهمی از استایل افراد به شمار می آیند.

بر اساس مطالعات محققان، بوی بد باعث ایجاد اضطراب و حس ناخوشایند می شود. و در طولانی‌ مدت می تواند باعث ایجاد خلق بد و کاهش کارایی فرد شود. اما در آن سو، رایحه خوش، تاثیرات مثبت و آرامش بخشی در روان افراد ایجاد می کند، که بر رفتار و شخصیت آن ها نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. بوی خوش بر ظاهر و شخصیت افراد مانند زیبایی و دلنشینی چهره، تاثیر می گذارد.

از نظر روانشناسی اثبات شده که افراد خوشبو از نظر ظاهری رتبه بالاتر و احترام بیشتری را دارا می باشند. یعنی عطر خوب بر روان افراد تاثیر می گذارد و سبب ایجاد یک دید مثبت در اطرافیان می شود. عطر و بو قادر است فاکتور ‌های ملموس رفتاری مانند فعال بودن، حساس، عاطفی، داشتن اعتماد به نفس، مردانگی و زنانگی و... را تشدید نماید.

انواع گروه های بویایی

شاید تاکنون برای شما اتفاق افتاده که در زمان خرید یک عطر، توضیحات و اصطلاحاتی در مورد آن دیده باشید و معنی اش را متوجه نشده باشید. یا شاید از خواندن توصیف رایحه یک عطر، از آن لذت برده باشید. برای نمونه، در توصیف رایحه عطر آکوا بولگاری پور هوم ( Aqva Pour Homme bvlgari) نوشته شده، دارای رایحه آروماتیک و دریایی با نت های چوبی می باشد. به این کار توصیف بوی عطر با کمک گروه های بویایی گفته می شود.

عطر ها به دسته های مختلفی با عنوان گروه های بویایی تقسیم بندی شده اند. شیوه نام گذاری گروه ها بر اساس معیار هایی انجام می شود. تعدادی از این موارد را در ادامه ذکر خواهیم نمود:

  • مواد اولیه مورد استفاده در تهیه عطر (نت های عطر).
  • احساس و تصویری که یک رایحه در افراد ایجاد می کند.
  • تصور همگانی مشترک افراد از شنیدن یک بو.

در حال حاضر در صنعت عطر، هفت گروه بویایی اصلی و مهم شناخته شده هستند. و هر کدام از آن ها، خود به تعدادی زیر گروه تقسیم می شوند و قیمت عطر، وابسته به مواد تشکیل دهنده آن است.

گروه بویایی مدیترانه ای (چایپر، قبرسی) Chypre در عطر و ادکلن

گروه بویایی چایپر ( Chypre )، با تلفظ فرانسوی شیپغ، و به معنی قبرس می باشد. تشخیص نت های بویایی عطر های مدیترانه ای خیلی سخت است. این گروه نخستین بار در سال ۱۹۱۷ و به دلیل تولید عطر کوتی چایپر (Coty chypre) به این نام معروف شد.

نت گروه بویایی مدیترانه ای در این عطر بسیار تخصصی است. و بر مبنای ترکیبات خاصی از نت های خزه بلوط، لابدانوم، چوب، نعناع هندی و برگاموت است. رایحه های تند و تیز به همراه ترشی و تلخی خاص، مانند میوه و چرم در این گروه قرار می گیرند. عطر های چایپر همیشه ترکیبی از شمیم سنگین و تند را ایجاد می کنند.

همانطور که از اسم گروه بویایی مدیترانه ای بر می آید، خرید عطر های این دسته و بوییدن آن، طبیعت مدیترانه و سواحل قبرس را برای شما تداعی می کند. ترکیب این عطر خوش بو مانند بودن در فضایی پر از صدای امواج دریا و گرمای دلنشین آفتاب و یادآور لحظاتی بی نظیر برای افراد است. اگر مایل هستید رایحه ای مانند روزها و شب های مدیترانه ای داشته باشید، خرید عطر های گروه مدیترانه‌ای را به شما پیشنهاد می کنیم. بیشتر عطر ها در گروه بویایی مدیترانه‌ای، دارای رایحه پودری، تند، غلیظ و گرم و اشرافی می باشند.

گروه بویایی مدیترانه ای

دسته‌بندی گروه بویایی مدیترانه‌ای

گروه بویایی مدیترانه ای یا چایپر، ترکیب نت های متفاوتی دارد. و به همین دلیل به دو زیر گروه تقسیم می شود:

مدیترانه ای گل دار (Chypre Floral )

گروه بویایی مدیترانه ای گل دار شامل رایحه ای غلیظ، تلخ و بدون طعم شیرین، و در برخی اوقات تند، بسیار سنگین، گرم و خشک می باشد. گروه چایپر فلورال از ترکیب گل ها و گیاهان مختلف است. این گروه از ترکیب نت های مدیترانه ای با نت گل هایی مثل رز، یاسمن سفید، هل، فلفل صورتی و لادن ساخته شده است. بیشتر عطر ‌های این گروه مناسب بانوان می باشند.

اگر از علاقمندان خرید عطر های چایپر هستید، می توانیم چند نمونه از بهترین عطر های زنانه این گروه را به شما معرفی کنیم. از این زیر گروه، ادکلن آروماتیک الکسیر کلینیک (Clinique Aromatics Elixir)، عطر گرلن ایدلن و عطر آزارو کوتور ۲۰۰۸ را می توان نام برد.

گروه بویایی مدیترانه ای میوه ای (Chypre Fruity)

گروه چایپر فروتی شامل رایحه میوه های متنوعی مانند هلو، زردآلو، توت فرنگی جنگلی و یا میوه های عجیب است. رایحه مدیترانه ای میوه ای، گرما و استایل خاصی به عطر های این گروه می دهد.

به دلیل رایحه تند، تلخ و مقداری شیرینی میوه مورد استفاده در این گروه عطر، مشام افراد با حس طبیعی و مدیترانه ای پر می شود و احساس مدرنی بر جای می گذارد. بهترین و پرطرفدار ترین عطر های این زیر گروه زنانه و گرم، عطر چنس شنل (Chanel Chance)، ادکلن میس دیور چری، ادکلن گوچی بای گوچی و ادکلن آزارو دو می باشند.

شخصیت گروه بویایی مدیترانه ای

شناخت شخصیت از طریق رایحه عطر، به افراد در زمانی که قصد خرید عطر برای فرد خاصی را دارند، کمک می کند تا با خیال راحت انتخاب خوبی داشته باشند. تنوع و قیمت عطر های موجود در بازار مختلف می باشد. با شخصیت شناسی عطر می توانید با توجه به روحیات افراد، عطر مناسبی را به او هدیه دهید.

گروه بویایی مدیترانه ای برای خانم های مشکل پسند و سختگیر بسیار مناسب می باشد. بانوانی با شخصیت جذاب که همیشه در جمع می درخشند، حتما از خرید عطر های گروه چایپر لذت برده و خوشحال خواهند شد. این گروه بویایی بیشتر در ادکلن های شرکت شنل ( Chanel ) استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت بیشتر عطر و ادکلن های زنانه شنل جزو دسته چایپر هستند.

شخصیت شناسی عطر با طبع گرم

استفاده از عطر های گروه بویایی مدیترانه ای با طبع گرم، نشان دهنده این است که افراد آماده رقابت هستند. افرادی که دوستدار عطر های گرم می باشند، بسیار احساساتی و خونگرم بوده و همراهان خوبی برای فامیل و دوستان خود می باشند. این گروه افرادی هدف دار، با مسئولیت پذیری بالا هستند. افراد علاقمند به عطرهای گرم نیز شخصیت گرمی داشته و روابط اجتماعی خوبی دارند. همچنین این افراد عاشق مسافرت هستند، به ویژه اینکه مایلند با دوستان خود همراه باشند.

دسته‌بندی گروه بویایی مدیترانه‌ای

شخصیت شناسی عطر با طبع شیرین

شخصیت شناسی عطر با طبع شیرین، این گونه است که این افراد هم‌ صحبت های خوبی برای اطرافیان خود هستند. به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای می توان با این افراد درد و دل و مشورت نمود. علاقمندان به عطر های گرم مدیترانه ای همیشه در حال یادگیری می باشند، و مشتاق دانستن چیزهای جدید در زندگی خود هستند. از جمله اصلی ترین خصوصیت شخصیتی دوستداران عطر های گروه شیرین، شوخ طبعی آن ها می باشد.

این اشخاص، حساس و زود رنج می باشند و در صورت رنجیدن، نمی توانند طرف مقابل را به راحتی ببخشند. دوستداران عطر های شیرین چایپر، آرزوهای زیادی دارند که با پشتکار، به هدف های خود خواهند رسید.

شخصیت شناسی عطر با طبع ملایم

شخصیت دوست داران عطر های ملایم، بسیار خوب بوده و در میان اعضای خانواده و دوستان بسیار محبوب می باشند. آن ها آرام، احساساتی و اسرار آمیز هستند و قلب بزرگی دارند. این افراد هیچ وقت خودخواه نبوده و برای کمک به افراد دیگر همیشه پیش قدم هستند.

از رفتار های شخصیتی جالب علاقه مندان عطر های ملایم گروه بویایی مدیترانه ای، سرعت بالا در فراموشی مشکلات زندگی خود می باشد. آن ها مایل هستند تا همیشه مرکز توجه باشند و به سرعت اعتماد اطرافیان را به دست می آورند.

شخصیت گروه بویایی مدیترانه ای

شخصیت شناسی عطر با طبع تند

افرادی که دوست داران عطر با رایحه تند می باشند، دارای اعتماد به نفس بالا و باهوش هستند. این افراد معمولا مدیریت قوی داشته و استوار می باشند. هم چنین روحیه ای شاداب و سرزنده دارند و به برقراری ارتباط با افراد دیگر و داشتن روابط دوستانه علاقه مند می باشند. بنابراین بیشتر مایل به انجام فعالیت های گروهی می باشند.

افرادی که تمایل بیشتری به خرید عطر های تند دارند در دسته افراد با هوش بالا طبقه بندی می شوند و عواطف شادابی دارند. و از نظر دیگران، افرادی ثابت قدم، فعال و مدیر هستند. با توجه به ویژگی‌ های شخصیتی ذکر شده، می توان گفت که دلیل انتخاب عطر های تلخ توسط این افراد این است که مایل به جلب توجه و به چشم آمدن نیستند.

همچنین بخوانید «ادکلن اورجینال را چگونه تشخیص دهیم؟»

شخصیت شناسی عطر با طبع تلخ

شخصیت شناسی عطر با طبع تلخ

شخصیت مشتاقان عطر های تلخ، دارای ویژگی هایی چون سرسختی و پیشروی طبق نظر و خواسته خود می باشند. از خصوصیات دوست داران عطر مدیترانه ای تلخ، می‌ توان به خویشتن داری و اراده قوی و با انگیزه بودن اشاره نمود. این افراد انگیزه قوی و پشتکار زیادی برای انجام هر کاری دارند.

کسانی که بیشتر اوقات به دنبال خرید عطر تلخ چایپر هستند، پافشاری زیادی بر تصمیمات خود داشته و مایل نیستند در زندگی شان تغییرات زیادی داشته باشند. این شخصیت ها افرادی فعال بوده و ورزش یکی از علاقه های آن ها می باشد. شخصیت هایی که عطر های تلخ را دوست دارند، به سادگی تسلیم نمی شوند و خواسته خود را رها نخواهند کرد.

شخصیت شناسی عطر با رایحه گل

شخصیت کسانی که عطر هایی با رایحه گل را دوست دارند، نشان می دهد این افراد بسیار لطیف و احساساتی هستند. گل ‌هایی مانند بنفشه، رز و زنبق برای آقایان مناسب است. و سایر گل ‌ها مخصوص استفاده در عطر های زنانه می باشد. قیمت عطر مدیترانه ای گل دار بسیار متنوع می باشد و بیشتر در بین خانم ‌ها علاقمند دارد. اما عطر های مدیترانه ای گل‌دار در ادکلن های مردانه نیز دیده می شود. در بین رایحه های گل، گل رز محبوبیت خاص و طرفداران زیادی دارد. اگر شما نیز با دیدن گل رز مایل هستید تا آن را ببوید، پس حتما خرید عطر با رایحه گل رز، برای شما گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

شخصیت شناسی عطر

شخصیت شناسی عطر با رایحه میوه

افرادی که رایحه های میوه، مانند لیمو، پرتقال، آناناس، هلو، توت فرنگی و ... را می پسندند، دارای شخصیتی اکتیو، پر انرژی و سرزنده هستند. نت عطر ‌های مدیترانه ای میوه ای، با طراوت و خنک هستند. مانند معجونی جادویی و شگفت انگیز بوده و برای گرمای تابستان بسیار مناسب هستند.

سخن پایانی...

ما در این مقاله به دسته های عطر های گروه بویایی مدیترانه ای و یا چایپر که از پرطرفدار ترین گروه های عطر می باشند، پرداختیم. در مجموع، خرید عطر های مدیترانه ای اصلا برای افرادی که به رایحه های خنک و ملایم علاقه مند هستند، توصیه نمی شود. افرادی که مایل به انتخاب و تهیه انواع عطر های مدیترانه‌ای می باشند، می توانند با بازدید از سایت عطر بان از تنوع زیاد این محصولات و قیمت عطر های چایپر دیدن نمایند.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید