در این مقاله از فروشگاه عطربان به بررسی نحوه نگهداری از عطر و ادکلن و افزایش طول عمر آنها می پردازیم. که صددرصد دانستن این موارد در برای افزایش کیفیت عطر و ادکلن بسیار مناسب ست.

در سال های اخیر خرید عطر و ادکلن در بین خانم ها و آقایان بسیار بیش تر شده است. یکی از اصول خوش تیپی و زیبایی استفاده از انواع عطر ها و ادکلن ها می باشد. افراد بسیاری در کمد و یا میز آرایشی خود انواع برند های عطر و ادکلن را دارند. و همه روزه آن ها را به کار می برند. در واقع یکی از اصول اجتماعی این است که با بویی خوش در جامعه حضور داشته باشیم و این اهمیت استفاده از این محصولات را بالاتر می برد. برخی افراد علاقه مند، به جمع آوری کلکسیون های عطر و ادکلن می پردازند.

این روز ها مردم اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع عطر ها، تفاوت مدل های رایج آن ها با یکدیگر، رایحه های مختلف و نحوه نگهداری و استفاده از این محصولات دارند. به همین سبب نیز در حین خرید هوشیارانه تر عمل می کنند. عطربان نیز در این مقاله سعی دارد که شما را بیش تر با نحوه نگهداری از عطر و افزایش طول عمر آن آشنا سازد. تا بتوانید هم در خرید و هم در استفاده این اقلام موفق تر عمل کنید. 

در ادامه به بررسی برخی از مدل های معروف این محصولات می پردازیم. در هر مغازه ای انواع مختلفی از این محصولات وجود دارد، داشتن قدرت تشخیص آن ها یک عامل اساسی در خریدی موفق است. 

معرفی چند نوع رایج از عطر و ادکلن

خرید عطر و ادکلن را آگاهانه انجام دهید! این اقلام دارای مدل های زیر در بازار های خرید و فروش لوازم بهداشتی می باشند:

  1. پرفیوم یا عطر، دسته اول این محصولات هستند؛ انواع این محصولات دارای 20 تا 40 درصد اسانس روغن می باشند. این میزان بالای روغن به کار رفته در این محصولات، بسیار مناسب بوده و ماندگاری آن ها را بالا تر می برد. این محصولات میزان غلظت بالاتری نسبت به سایر انواع دارند و بدون شک هزینه آن ها نیز بالاتر است. 
  2. ادوپرفیوم ها نیز یکی از نمونه های غلیظ و ماندگار هستند که حدود 15 تا 20 درصد اسانس روغن دارند. پخش شوندگی عطر و رایحه آن ها بسیار بالا است و تا 5 الی 6 ساعت بوی آن ها باقی می ماند. 
  3. ادوتویلت ها یکی از نمونه های ارزان قیمت تر این محصولات می باشد. روغن موجود در آن ها کم تر از دو نوع یاد شده می باشد و به همین سبب ماندگاری آن ها نیز 4 الی 5 ساعت است. 
  4. ادوکلن ها نیز از میزان روغن پایین و الکل بیش تری برخوردار هستند. انواع آن ها نهایتا تا دو ساعت بر بدن باقی می مانند. یک تصور غلط در رابطه با این محصولات وجود دارد! و آن مردانه بودن این اقلام می باشد. ادکلن ها دارای انواع مردانه و زنانه بوده و در طبع های مختلفی ارائه می گردند. 
  5. انواع مختلف دیگر خوش بو کننده ها نیز در بازار های پخش و فروش موجود می باشند. که میست ها و افتر شیو ها در این دسته جای می گیرند.

انواع غلظت عطر و ادکلن

برند های جهانی و معتبر عطر و ادکلن

خرید عطر و ادکلن بر اساس یک پارامتر اساسی دیگر نیز صورت می گیرد و آن برند های معتبر ارائه دهنده این محصولات است! در دنیا برند های مختلفی از این محصولات موجود می باشد و کمپانی های معتبر جهانی هر یک رایحه های مخصوص به خود را با فرمولاسیون های منحصر به فردی به تولید می رسانند. در زیر به برخی از این برند ها که کیفیتی در خور توجه دارند، اشاره شده است:

  1. برند عطر باربری، که یک برند لوکس بوده و فعالیت خود را با تولید پوشاک و زیور آلات آغاز کرده است. اما این روز ها بهترین انواع عطر و ادکلن را عرضه می کند. 
  2. عطر بولگاری که یک برند ایتالیایی است، بسیار خوشبو و مورد پسند افراد خاص است! امکان ندارد که با یک بار شنیدن رایحه دلربای آن ها عاشق این عطر ها نشوید. 
  3. برند کالوین کلین نیز بهترین عطر ها را در بازار های جهانی ارائه می کند. این برند فعالیتی گسترده در حوزه مد و فشن داشته است و به سرعت توانست که بازار های عطر و ادکلن را نیز تسخیر کند. 
  4. برند جهانی شنل را که دیگر همه می شناسند! گابریل شنل بنیان گذار این محصول نیز در ابتدا در حوزه مد و لباس فعال بوده است؛ این برند اولین عطر خود را با نام " ان 5" ارائه کرده است. 
  5. کرید نیز عطر های مورد پسند خانواده سلطنتی را تولید می کند و به همین سبب نیز در جهان شناخته شده است.
  6. برند دیور جزو برترین عطر های تولید شده در فرانسه می باشد. 

همچنین بخوانید «معرفی بهترین عطر های سال برای نوجوانان»

نکات استفاده از عطر

تنها خرید عطر و ادکلن برای داشتن یک استایل شیک و پر جذبه کافی نیست؛ حتی اگر هزینه های بالایی برای تهیه یک عطر گران قیمت و برند خاص، انجام دهید، تا زمانی که استفاده درست از این محصولات را ندانید، قادر نخواهید بود که جذابیت خود را با استفاده از این محصولات بالا برید. به همین سبب بهتر است، برخی نکات را در زمینه مصرف انواع عطر ها را بدانید. عطربان به شما کمک می کند که همیشه در بین افراد بدرخشید! 

یک نکته عمومی در رابطه با همه عطر ها، اعم از گران قیمت یا ارزان قیمت آن ها، این است که سطحی از پوست را که قصد استعمال عطر ها را بر روی آن دارید، چرب سازید. در این صورت ماندگاری آن بالا تر خواهد بود. این کار را پیش از زدن این محصولات بر روی پوست باید انجام دهید. این نکته پیش پا افتاده برای کسانی که از عطر و ادکلن های ارزان قیمت تری که ماندگاری آن ها کم تر است، کاربردی تر خواهد بود. همچنین در نظر بگیرید که این ماده چرب کننده می تواند، انواع وازلین ها و کرم های بهداشتی را شامل شود. 

یک نکته اساسی دیگر در این زمینه این است، که اساس استفاده از این محصولات بر روی پوست بدن است، از استفاده آن ها تنها بر روی لباس های خود خودداری کنید؛ در این صورت تقریبا دارید این محصولات را هدر می دهید! البته بد نیست که پس از زدن عطر بر بدن خود، قدری هم به یقه لباس یا سر آستین های خود بزنید، اما برای ماندگاری بیش تر آن ها لازم است که حتما بر پوست بدن اسپری شوند.

عطر مناسب برای پوست

علت پریدن عطر چیست؟

در ساخت و تهیه انواع ادکلن ها از مواد مختلفی استفاده می شود. در حین خرید به سادگی می توانید، متریال تولیدی این محصولات را از روی بسته بندی و جعبه آن ها مطالعه کنید. این مواد اغلب شامل اسانس ها، روغن ها و البته قدری الکل می شوند؛ به طور کلی انواع عطر هایی که ماندگاری آن ها بر بدن بالا تر است، میزان روغن بیش تر و الکل کم تری دارند. 

به همین سبب پس از استفاده از روی پوست و یا اگر کمی هم به لباس خود زده باشیم، نمی پرند و باقی می مانند. اما با افزایش میزان الکل و کاهش روغن های موجود در آن، مدت زمان ماندگاری آن ها به شدت افت کرده و کاهش می یابد. در خرید عطر و ادکلن خود باید به این نکته اساسی نهایت توجه را داشته باشید. هر عطری که قیمت آن پایین تر بود را خریداری نکنید! قاعدتا متریال سازنده آن ها است که هزینه پرداختی شان را شامل می شود. 

اما یک عامل اساسی دیگر نیز در این زمینه دخیل است؛ و آن خشکی یا چربی پوست شما است که باید به آن توجهی ویژه شود. همچنین موادی در بدن تولید می شوند که دافع هر گونه بویی هستند؛ به طور مثال تعریق در بدن ما سبب می شود که به شدت ماندگاری عطر و رایحه آن کاهش یابد و بوی آن از بین برود. اگر عطر خود را بر پشت گوش خود بزنید، بوی آن تا ساعت ها باقی می ماند. استفاده از عطر بر روی مو ها نیز سبب می شود که تا پایان روز از رایحه دلپذیر آن لذت برید. 

نحوه نگهداری از عطر و ادکلن

طول عمر عطر شما به عوامل متعددی بستگی دارد. بر روی بسته این محصولات اغلب در رابطه با مدت زمان ماندگاری و یا تاریخ های انقضا اطلاعاتی را درج نکرده اند؛ اما باید در نگهداری از عطر نکاتی را نیز رعایت کنیم تا کیفیت این محصولات حفظ شده و خللی در آن به وجود نیاید. طول عمر عطر های شما به طور مستقیم به دمایی که در آن به نگهداری از عطرها می پردازید، بستگی خواهد داشت. نباید آن ها را در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا نگهداری کنید. 

همچنین از قرار دادن این محصولات در معرض نور مستقیم خورشید نیز باید خودداری کرد. اگر تمایل ندارید که بو و رایحه آن بپرد، درب آن را نیز هرگز برای مدت طولانی باز نگذاشته و پس از هر بار مصرف درب را محکم ببندید. نگهداری از عطر در محل هایی مرطوبی مانند حمام، در دماهای پایینی همچون یخچال، در آشپزخانه هایی که مرتبا با حرارت بالا به طبخ غذا در آن می پردازند و... به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 

برخی مردم تصور می کنند، که اگر پیش از اسپری کردن عطر خود بر نقطه مورد نظر، کمی آن را تکان دهند، بوی آن بهتر در می آید و رایحه آن بیش تر در فضا می پیچد! بدون شک این تصوری عامیانه است و هیچ دانشی این مورد را اثبات نکرده است. این امر نه تنها تاثیری در این مسئله نخواهد داشت، بلکه ممکن است صدماتی همچون در رفتن ناگهانی در پوش آن و ریختن مایع به چشم ما را نیز به دنبال داشته باشد. 

نحوه نگهداری از عطر و ادکلن

راهنمای خرید عطر و ادکلن

مسلم است، در خرید هر محصولی، سلیقه ما است که نقشی اساسی تعیین کننده دارد؛ در حین خرید عطر و ادکلن باید موارد بسیاری را در نظر گرفت؛ اما پیش از هر چیز ببینید که اصلا از عطری که قصد خرید آن را دارید، لذت می برید یا صرفا چون خیلی برند لوکس و مد روزی است، به خرید آن می پردازید. همچنین توجه به نوع پوست نیز می تواند، در خرید شما از این محصولات تعیین کننده باشد. هر عطری بر روی پوست های مختلف رایحه های مختلفی ایجاد می کند و به همین سبب بهتر است که از تستر ها در حین خرید غافل نشوید. 

برای این کار کمی از عطر مورد نظر را بر روی مچ دست که نبض دارد بزنید و چند ثانیه صبر کنید سپس آن را ببویید؛ در این صورت بوی واقعی عطر را بر پوست خود استشمام خواهید کرد و بهتر می توانید، تصمیم بگیرید. بهتر است که انواع رایحه ها را بشناسید و سپس به خرید بپردازید. در دنیای امروز انواع عطر های گرم و سرد وجود دارند که هر یک مخاطبان خود را دارا می باشند. بر اساس نوع فصلی که در آن هستید نیز می توانید، انتخابی مناسب داشته باشید. 

علاوه بر نگهداری از عطر، طول عمر عطر نیز باید در حین خرید مد نظر قرار گیرد و به آن نیز توجه داشته باشید. در بازار های پخش و فروش این محصولات، انواع عطر های گلی، عطر های زمستانی، عطر های چوبی، عطر های شرقی، عطر های خوراکی و... موجود می باشند و هر یک را با سلیقه های مختلفی در بازار خریداری می کنند. 

سخن پایانی

در حال حاضر میلیون ها انسان در دنیا به استفاده از این محصولات می پردازند. استفاده از خوشبو کننده ها از زمان های قدیم تا کنون رایج بوده است. اما پیش تر از موادی طبیعی برای خوشبو کردن خود بهره می بردند؛ به طور مثال بانوان از گلبرگ های طبیعی به ساخت و تولید عطر می پرداختند و بدن خود را با آن خوشبو می کردند. اما امروزه عطر ها کالا هایی تجاری هستند. این محصولات گاها به مصارف درمانی می رسند. برای عطر و ادکلن ها عنوانی به نام عطر درمانی نیز شنیده می شود که در آن برخی اختلالات را با رایحه های مختلف برطرف می کنند. اختلالاتی همچون سردرد، اضطراب، افسردگی، کابوس های شبانه، کج خلقی ها و....

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید