همه افراد دوست دارند در طول روز بوی خوشی داشته باشند. اما حتما تجربه داشتید که عطر شما در وسط روز، رایحه خود را از دست بدهد. با مصرف درست و رعایت نکاتی می توان باعث ماندگاری بوی عطر شد. با توجه به تکنیک هایی که در ادامه خواهیم گفت، می توانید ردی از عطر در مسیر عبوری خود بر جای بگذارید. در ادامه این مطلب از عطربان می خواهیم در مورد روش های افزایش بوی عطر صحبت نماییم. پس تا پایان همراه ما باشید.

نکاتی برای افزایش بوی عطر

  • استفاده از وازلین برای افزایش بوی عطر

بهتر است عطر را روی قسمت هایی از بدن که نبض دارید، اسپری کنید. البته پیشنهاد می کنیم کمی وازلین روی نبض بمالید. چون وجود چربی و آب بر روی پوست باعث ماندگاری بوی عطر می شود. با این تکنیک ساده و کاربردی می توانید باعث افزایش بوی عطر شده و در تمام روز رایحه ای خوشبو را با خود داشته باشید.

استفاده از وازلین برای افزایش بوی عطر

  • بعد از حمام عطر بزنید

وجود رطوبت بر روی پوست می تواند باعث ماندگاری بیشتر عطر شود. بنابراین بهتر است به محض استحمام و زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است، مقدار عطر بر روی بدن خود اسپری کنید. پوست تمیز و خیس بیشترین میزان پخش بو را خواهد داشت. مضاف بر این، دیگر نگران ماندن لکه عطر بر روی لباس های تان نخواهید بود.

  • استفاده از لوسیون بدن در ماندگاری بوی عطر

چرب بودن بدن باعث افزایش بوی عطر می شود. استفاده از مرطوب کننده یا لوسیون بدن و یا کرم بدون بو انتخاب خوبی برای چرب کردن پوست می باشد. با این روش، عطر و ادکلن روی پوست ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت.

  • عطر را در هوا اسپری کنید

اگر دوست دارید رایحه ای از عطر تان را همیشه به همراه داشته باشید، می توانید مقدار از آن را در هوای بالای سر خود اسپری کنید. چند لحظه در همان حال صبر کنید تا ذرات عطر بر روی موهای شما بنشیند. روش دیگر به این صورت است که مقداری عطر روی برس یا شانه خود اسپری کنید. بعد چند لحظه صبر نمایید تا الکل آن تبخیر شود. سپس موهای خود را شانه بکشید. با این تکنیک موهای خود را از بالا تا پایین با حس ملایمی از عطرتان خوشبو کرده اید.

اسپری عطر

  • عطر را مالش ندهید

یک مورد مهم جهت افزایش بوی عطر که باید به آن توجه نمایید، این است که بعد اسپری عطر روی مچ دست خود، مچ ها را به یکدیگر نمالید. این کار رایحه مواد شیمیایی عطر را تجزیه نموده و نت اولیه و قوی عطر را از بین می برد. و در نتیجه ماندگاری عطر کم می شود.

همچنین بخوانید «روش تشخیص عطر اورجینال از فیک»

  • نبض و نقاط گرم بدن را بشناسید

بهترین کار برای افزایش بوی عطر اسپری کردن آن بر روی نبض ها و نقاطی از بدن است که گرمای بیشتری دارد. قسمت های گرم بدن، رایحه عطر را به تمام سطوح پوست انتقال می دهند. این بخش ها شامل، قسمت داخلی آرنج، گردن، مچ دست، بالای شکم، پشت زانو، پشت ران و روی قوزک پا می باشد. البته دقت داشته باشید که نیاز نیست به همه این بخش ها عطر بزنید، فقط دو یا سه بخش را انتخاب و بر روی آن عطر را اسپری نمایید.

  • تجدید عطر در طول روز

برای تقویت رایحه عطر، مقداری از آن را بر روی تعدادی پنبه بریزید و در همان حالت خیس، آن ها را درون یک کیسه پلاستیکی بگذارید. بعد تمام هوای پلاستیک را خارج کنید تا رطوبت آن حفظ شود. بعدا در طول روز می توانید از این توپ های پنبه ای برای تمدید عطر خود استفاده کنید.

  • انتخاب عطر متناسب با فصل

جهت افزایش بوی عطر و ماندگاری بیشتر آن، بهتر است از عطر هر فصل استفاده کنید. برای مثال، در فصول سرد سال بهتر است از عطرهایی با رایحه قوی و تند استفاده کنید. و در فصل های گرم نیز توصیه می کنیم، عطر های ملایم و خنک را به کار ببرید.

عطر فصل

  • لباس خوشبو

حتما می دانید که ترکیبات عطر بر روی پارچه های ظریف تاثیرات مخربی دارد. بنابراین برای داشتن لباس خوش عطر و بدون تاثیر بد روی لباس از این روش استفاده کنید. کمی از عطر مورد نظر خود را بر روی یک دستمال کاغذی اسپری نمایید. سپس آن را تا کرده و در کمد لباس های خود قرار دهید. در نهایت همه لباس های شما خوشبو خواهند شد، بدون اینکه به آن ها آسیب رسیده باشد.

  • استفاده از باقی مانده عطر تمام شده

از آخرین قطره های عطر خود نیز می توانید استفاده نمایید. اگر بطری عطر دیگر نمی تواند اسپری کند، اما هنوز کمی عطر در درون بطری باقی مانده است. می توانید آن مقدار را درون یک لوسیون بدون بو بریزید. با این کار لوسیون شما هم عطر شما را خواهد داشت.

  • افزایش بوی عطر با نگهداری آن در جای خنک

نگهداری عطر درون یخچال باعث افزایش بوی عطر خواهد شد. اگر عطر ها را در هوای مناسب نگهداری نکنیم، مواد شیمیایی موجود در آن تجزیه می شود. و با گذشت زمان عطر شما دیگر رایحه خوش خود را نخواهد داشت. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که شیشه های عطر خود را در جای خنک و دور از دسترس نور آفتاب نگهداری نمایید. این کار باعث می شود تا ماندگاری عطر شما بالا برود و رایحه خوش آن به مدت طولانی تری حفظ شود.

انتخاب قسمتی دنج و تاریک در اتاق خواب خود را نیز می توانید در نظر داشته باشید. همچنین نگهداری عطر در کشوی وسایل آرایش نیز گزینه خوبی می باشد. این کار از تجزیه و تبخیر شدن مواد روغنی و اسانس عطر و ادکلن جلوگیری می نماید.

 نگهداری عطر در جای خنک

  • عطر را در بطری اصلی آن نگهدارید

اگر می خواهید همیشه عطرتان در دسترس باشد تا در زمان لازم از آن استفاده کنید. بهتر است از شیشه های کوچکتر استفاده نمایید تا جای کمی را در کیف دستی اشغال کنند. و در صورت نبود شیشه می توانید از گوش پاک کن استفاده کنید. سر پنبه ای گوش پاک کن را به عطر مورد نظر خود آغشته کنید و سپس آن را در محفظه ای محکم قرار دهید.

همچنین بخوانید «راهنمای خرید عطر و ادکلن مناسب»

  • بطری عطر را تکان ندهید

هرگز شیشه عطر خود را تکان ندهید، چون با هر بار استفاده از عطر، به همان مقدار اکسیژن داخل بطری حل می شود. این مورد بر روی کیفیت رایحه عطر و ماندگاری و دوام عطر تاثیر می گذارد. پس توجه داشته باشید که وقتی شیشه عطر را در کیف دستی یا داشبورد خودرو می گذارید، عطر دایما در حال تکان خوردن می باشد.

نکات ماندگاری عطر

کدام عطر ها ماندگاری بیشتری دارند؟

حتما می دانید که عطر ها غلظت متفاوتی دارند. غلظت عطر نشان دهنده قدرت ماندگاری بوی عطر بر روی پوست می باشد. هر میزان غلظت عطر بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود. عطر هایی که نت ابتدایی آن ها قوی تر از نت پایانی باشد، ماندگاری بیشتری دارند. به طور معمول نت های آغازین شامل رایحه های چوب یا بالزامیک می شوند. اگر عطر شما دارای رایحه های شرقی مثل نعنای هندی و کهربا است، می توانید از ماندگاری و دوام آن مطمئن باشید. عطرهایی که نت ابتدایی سبک تری دارند، زودتر بوی خود را از دست داده و ماندگاری کمی خواهند داشت. نت های سبک شامل رایحه مرکبات، گل و گیاه می باشد.

سخن پایانی...

با مطالعه این مطلب تا اینجا دانستید که استفاده از عطر قوانین و آداب خاصی دارد. و رعایت این موارد باعث افزایش بوی عطر و ماندگاری بهتر و بیشتر رایحه آن می شود. یکی از اصول اولیه استفاده از عطر، اسپری آن به بدن است و نه روی لباس؛ و نیز استفاده از عطر بر روی بدن مرطوب و چرب به ماندگاری آن کمک می کند. اسپری عطر بر روی نبض و نقاط گرم بدن باعث تشدید بوی عطر می شود. امیدواریم این مطلب از عطربان در زمینه راهنمای افزایش بوی عطر مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید