حتما برای شما هم پیش آمده در زمان خرید ادکلن و عطر، از اصل و اورجینال بودن آن مطمئن نباشید. تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی کار سختی نیست، تنها باید راه های شناخت آن را بدانید. ادکلن های تقلبی به وفور در بازار وجود دارند، اما مسلما کیفیت و بوی ادکلن اورجینال را ندارند. در این مطلب از عطربان قصد داریم تا شما را با نحوه تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه در زمان خرید تشخیص دهیم عطر ادکلن ها اصل و اورجینال است؟

تشخیص ادکلن اورجینال از جنس تقلبی کار ساده و مهمی می باشد. برخی فکر می کنند تنها روش تشخیص این است که رایحه آن به مدت زیادی ماندگار باشد. اما این اشتباه است. در ادامه راه های تشخیص عطر و ادکلن اورجینال را برای شما ارائه می دهیم.

  • خرید از فروشنده مطمئن

بهتر است عطر را از فروشنده معتبری خریداری کنید. این کار روش خوبی برای دوری از خرید ادکلن های تقلبی است. فروشگاه هایی که به طور اختصاصی عطر و ادکلن می فروشند، بهترین انتخاب برای خرید ادکلن می باشند. چون می توانید بسته بندی آن را از نزدیک بررسی نمایید. و اگر نیاز بود، سوالات خود را از فروشنده بپرسید. و مزیت دیگر خرید از فروشگاه، ثابت بودن مکان آن است، که در صورت تقلبی بودن ادکلن و عطر می توانید آن را برگردانید. یکی از بدترین افراد برای خرید ادکلن نیز دست فروش ها می باشند. چون در صورت مشکل، امکان پس دادن ادکلن تقلبی سخت خواهد بود.

البته این روز ها بیشتر اجناس از جمله عطر و ادکلن بیشتر به صورت اینترنتی به فروش می رسند. توصیه می کنیم در هنگام خرید اینترنتی ازسایت هایی اقدام به خرید کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشند. 

  • تشخیص عطر اصل از تقلبی از روی بسته بندی

ادکلن اورجینال را چگونه تشخیص دهیم

حتما قبل از خرید، با دقت جعبه عطر و ادکلن را بررسی کنید و اطلاعات لازم به طور مثال درخواست بچ نامبر عطر، درخواست عکس از متن پشت بسته بندی عطر و... را از فروشنده بخواهید. و اگر قصد خرید عطر و ادکلن از فروشگاه های اینترنتی را دارید، بهتر است محصول و نظر های کاربران دیگر را بررسی نمایید. مطمئن شوید که فروشنده حساب پِی پال وریفای شده دارد. چون در این صورت فروشنده باید اطلاعات تماس دقیق خود را افشا نماید.

اگر می خواهید از فروشگاه های آنلاین عطر و ادکلن خرید کنید. توجه کنید که آدرس و شماره های تماس فروشنده، ایمیل، و… قید شده باشد. و بسیار دقت کنید که سایت قابلیت امکان بازگشت محصول را داشته باشد.

  • تشخیص ادکلن اصل از تقلبی از روی قیمت

البته این روش در همه زمان ها درست نیست. اما اگر عطری پیدا کردید که برند معروفی دارد، اما قیمت آن پایین است، احتمال اینکه تقلبی باشد را در نظر داشته باشید. اما در موارد استثنا، مثل هزینه ترخیص کالا از گمرگ می تواند باعث بالا رفتن قیمت عطر و ادکلن تقلبی شود. اما در مجموع توجه به قیمت، یکی از روش های خوب جهت تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است.

  • تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی با بررسی سایت

یکی از روش های دیگر تشخیص ادکلن اصل، این است که قبل از خرید عطر، وبسایت تولید کننده عطر را بررسی کنید. و اطلاعات کاملی در مورد بسته بندی، ظاهر بطری و محل بارکد عطر کسب نمایید. و همچنین شکل جعبه و نحوه سلفون کشی ادکلن مورد دلخواه خود را ببینید. تا در زمان خرید از فروشگاه اینترنتی، با نوع بسته بندی محصول آشنا باشید.

  • تشخیص ادکلن اصل با برچسب سلامت سازمان غذا و دارو

تشخیص ادکلن اصل

اگر قصد خرید ادکلن وارداتی را دارید، دقت کنید که برچسب زرد رنگ سازمان غذا و دارو را داشته باشد. وجود این برچسب نشان دهنده مجوز اصالت و سلامت وزارت بهداشت است. و می توانید مطمئن باشید که این کالا به صورت قاچاق، وارد کشور نشده است.

البته این نکته را هم در ذهن داشته باشید که در صورت نداشتن لیبل وزارت بهداشت، می توانند از راه دیگری مانند مسافری و با پرواز به داخل کشور بیاورند. این نوع ادکلن ها نیز اصل و اورجینال می باشند، اما از نظر قیمت تفاوت دارند. قیمت ادکلن و عطر لیبل دار گران تر می باشد. برای نمونه، عطر و ادکلن های برند شنل (Chanel) اصلا لیبل ندارند و به همان صورت نیز در بازار موجود هستند.

بنابراین اگر ادکلنی با لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم بود، می توانید ۱۰۰٪ مطمئن باشید که اورجینال است.

همچنین بخوانید «مقدار مصرف عطر در هر بار اسپری کردن»

بهترین روش تشخیص ادکلن اصل از تقلبی در زمان خرید

اولین و با اهمیت ترین معیار در تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی، این است که قبلا عطر اصلی را دیده یا استفاده کرده باشید. در این صورت می توانید به راحتی با توجه به تجربه قبلی، تشخیص درستی داشته باشید. البته افرادی که برای بار اول قصد خرید ادکلن یا عطر را دارند نیز می توانند با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم، انتخاب درستی داشته باشند.

  • چک کردن بسته بندی عطر و ادکلن

بسته بندی ادکلن و عطر های اصل بسیار شکیل و محکم است و معمولا به دور جعبه آن سلفون پیچیده شده است. در زمان خرید ادکلن دقت کنید که بخشی از پلاستیک بسته بندی شل یا آزاد نباشد. چون در صورت محکم نبودن بسته بندی، می توانید از تقلبی بودن ادکلن مطمئن شوید.

  • بررسی جعبه عطر از نزدیک

تشخیص ادکلن اورجینال

یکی از روش های تشخیص ادکلن اورجینال و اصل که به راحتی می توان انجام داد، بررسی نوشته های روی جعبه می باشد. قبل از اینکه ادکلن و عطر را باز کنید، با دقت طراحی و علائم و نشانه های روی جعبه را بازبینی نمایید. نوشتار پشت جعبه عطر را از نظر وجود غلط املائی یا گرامری و یا اطلاعات نادرست کاملا چک کنید. چون در برخی از بسته بندی ادکلن های تقلبی، اشتباهات گرامری و فونت ناصحیح و متفاوت با نوع اصل آن دیده می شود.

در جعبه و بسته بندی ادکلن اورجینال از مقواهای با کیفیت استفاده می شود. اگر جعبه عطر نازک و شل بود، مطمئن باشید که ادکلن تقلبی است. وجود بارکد روی جعبه عطر را نیز چک کنید. محل قرار گیری بارکد، معمولا در پایین ترین بخش پشتی جعبه می باشد.

  • چک کردن وجود چسب یا نوار اضافی داخل جعبه

در بسته بندی ادکلن های اورجینال از چسب مایع یا نوار استفاده نشده است. اگر در بسته بندی، چسب نواری و یا چسب مایع استفاده شده، پس در اصل بودن ادکلن شک کنید. کنترل این موارد نیز از جمله شیوه های تشخیص ادکلن اصل می باشد.

  • تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد یا batch نامبر

بر روی بسته بندی ادکلن اورجینال بارکد و batch نامبر حک می شود. با توجه به شماره سریال های جعبه عطر و ادکلن می توانید اصالت آن را تشخیص دهید.

  • تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی با کنترل بطری عطر

خوب است بدانید که شرکت های معروف و معتبر به طراحی ظاهر و بطری ادکلن و عطر توجه ویژه ای دارند. عطر یک کالای لوکس است. بنابراین همیشه از مواد باکیفیت در ساخت بطری های آن استفاده می شود.

عطر و ادکلن های اورجینال، بطری های یکدست و زیبایی دارند. اما در بطری ادکلن های تقلبی، عدم تقارن، ناموزونی و وجود رگه های ظریف دیده می شود. ادکلن های تقلبی با مواد بی کیفیت و حتی در برخی مواقع از پلاستیک ساخته می شود. درب بطری ادکلن باید با کیفیت و محکم باشد تا عطر نشت نکند. در هنگام خرید ادکلن توجه نمایید که درب شیشه های ادکلن تقلبی در بیشتر مواقع از پلاستیک است، که با ناخن کشیدن، رنگ آن می پرد.

رنگ مایع ادکلن اورجینال باید غلیظ و شفاف باشد، در غیر اینصورت عطر و ادکلن تقلبی است.

  • مقایسه قیمت ادکلن با نمونه های اصل

اگر ادکلنی دیدید که قیمت آن نصف یا سه چهارم قیمت ادکلن اصل بود، در فیک و تقلبی بودن آن شک نکنید. بنابراین در زمان خرید ادکلن دقت نمایید و نکات گفته شده در این مطلب را به طور کامل مطالعه نمایید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت ادکلن با کیفیت را با قیمت ارزان به فروش نمی رسانند.

راه های تشخیص ادکلن اصل از طریق رایحه ادکلن

  • درک پیچیدگی رایحه عطر اورجینال

رایحه ادکلن های اورجینال و اصل، بسیار پیچیده و منحصر به فرد است. در مقابل بوی ادکلن های تقلبی خوش عطر نیستند و اصلا قابل قیاس با نوع اصلی آن نمی باشد. بنابراین روش دیگر تشخیص ادکلن اورجینال بوییدن آن می باشد.

  • اطمینان از لایه های نت عطر

ادکلن های اورجینال و اصل دارای سه لایه بویایی هستند. که این لایه ها با گذشت زمان آشکار می شوند. این لایه ها شامل نت آغازی، نت میانی و نت پایانی می باشند. وجود این پیچیدگی نشان دهنده اصل و اورجینال بودن رایحه ادکلن شما می باشد.

رایحه ادکلن اورجینال و اصل، متنوع و چند بعدی می باشد و شما می توانید، از زمان استفاده از عطر تا وقتی به طور کامل در پوست جذب شد، تغییرات آن را احساس کنید. اما در ادکلن های تقلبی فقط یک لایه رایحه وجود دارد که در بیشتر مواقع با گذشت زمانی کوتاه، محو خواهد شد.

  • تشخیص مواد تشکیل دهنده ادکلن

شرکت های سازنده معتبر ادکلن های اورجینال، در زمان تولید عطر، سعی می کنند از رایحه ها و نت های مختلف استفاده نمایند. آن ها برای این کار ترکیبی از رایحه های مواد طبیعی و مصنوعی را در ساخت ادکلن به کار می برند. اما ادکلن های تقلبی و فیک، معمولا به صورت کامل از مواد مصنوعی ساخته می شوند. و به این دلیل فاقد پیچیدگی و لایه بندی که در رایحه ادکلن های اورجینال و اصل وجود دارد، می باشند.

  • توجه به ماندگاری و دوام عطر

ماندگاری و دوام عطر

رایحه ادکلن تقلبی، در ابتدا بسیار شبیه به ادکلن اورجینال خود می باشد. اما با گذشت زمان، ماندگاری و اثر بخشی آن از بین می رود و دوام کمتری نسبت به نمونه اصلی خود دارد.

زمان ماندگاری رایحه ادکلن های اصل و اورجینال، از لحظه باز شدن درب آن به مدت ۶ تا ۱۸ ماه حفظ می شود. رایحه هایی با نت مرکبات ماندگاری کمتری دارند و بعد از ۶ ماه بد بو خواهند شد. در مقابل رایحه هایی با نت گل می توانند تا ۱۸ ماه دوام داشته باشند.

اما در ادکلن تقلبی، رایحه ادکلن و عطر از لحظه باز شدن بطری تنها ظرف چند هفته یا ۲ تا ۳ ماه از دست خواهد رفت. بنابراین توجه به ماندگاری رایحه ادکلن نیز یکی دیگر از راه های تشخیص می باشد.

  • نت های ادکلن اصل مورد نظر خود را بدانید

حتما قبل از خرید ادکلن مشخصات رایحه ها و نت های آن را، از سایت های معتبر مطالعه کنید. خوب است بدانید که رایحه ادکلن شما تک نت یا چند لایه و پیچیده است. ادکلن های تک نت فقط دارای نوت های آغازین می باشند.

بنابراین عدم وجود نت های میانی و پایانی در ادکلن ها، همیشه نشان دهنده تقلبی بودن آن نیست.

اما دقت نمایید که رایحه ادکلن های تک نت، بوی غیر عادی و الکل نداشته باشد. بنابراین حتما و به دقت توضیحات عطر و ادکلن ها را قبل از خرید چک کنید. برای نمونه اگر در توضیحات رایحه عطری نوشته شده دارای رایحه یاس می باشد، شما باید بتوانید به آسانی و وضوح این رایحه را در آن تشخیص دهید.

  • تست کردن عطر و ادکلن

یکی از روش های تشخیص ادکلن های اصل از تقلبی، تست کردن رایحه آن می باشد. اما توجه کنید که قبل از این مرحله، باید بسته بندی، مشخصات رایحه و دیگر نکات ظاهری گفته شده در این مطلب را چک کرده باشید. بعد از بررسی کامل تمام جوانب، مقداری از آن را روی پوست خود اسپری نمایید، بعد دقت کنید که رایحه آن در طول روز چگونه تغییر خواهد کرد.

بد نیست بدانید، که به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت در ساخت ادکلن های تقلبی، این نوع کالا ها می توانند سبب واکنش های آلرژیک، خارش یا جوش بر روی پوست شما شوند.

اگر رایحه ادکلن اورجینال و اصل دارای لایه های نت بود، به تغییر رایحه های آغازین، میانی و در آخر پایانی آن توجه نمایید. در ادکلن های تقلبی و ارزان قیمت، رایحه ها حداکثر برای چند ساعت (بین 1 تا 2 ساعت) حفظ خواهند شد.

سخن پایانی...

مقاله روش های تشخیص ادکلن اورجینال از تقلبی توسط عطربان جمع آوری شده تا به شما در زمان خرید عطر و ادکلن یاری رساند. در زمان خرید ادکلن و عطر حتما به نکته هایی که در بالا ذکر شد، دقت کنید. از نظر ظاهری، توجه به سلفون، جعبه، درب بطری و خود شیشه ادکلن از بهترین معیارها برای تشخیص محصول اصل می باشد. اگر ادکلن مورد نظر را قبلا استفاده کرده اید به راحتی می توانید با تست کردن و کمی دقت در نت های بویی آن، تفاوت را تشخیص دهید. 

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید