انتخاب عطر و ادکلن، باید خیلی اصولی صورت گیرد. عطربان در این مقاله روند خرید عطر و ادکلن مناسب برای آقایان و خانم ها را بررسی می کند، تا در نهایت بتوانید یک عطر مناسب را برای خود انتخاب و خرید نمایید.

مقدمه ای بر انواع عطر و ادکلن

انواع عطر ها بر پایه اسانس های خوشبو و روغن های فرار، آب و الکل تهیه و تولید می شوند. در هر عطر یا ادکلن، ترکیبی از چند اسانس مختلف، وجود دارد. وقتی که یک عطر، با رایحه ای مناسب، دلپذیر، متناسب با شخصیت و موقعیت خود استفاده می کنید، به شدت روحیه بهتری پیدا می کنید و جذابیت شما نیز دوچندان خواهد شد. و به همین سبب نیز خرید عطر و ادکلن، باید خیلی اصولی صورت گیرد.

استفاده از رایحه های مناسب، در عصر امروز یکی از اصول جذابیت است. انواع عطر ها یا از منابع طبیعی استخراج می شوند، یا آن ها را با موادی مصنوعی تولید می کنند. تولید عطر ها از قرن نوزدهم میلادی در فرانسه آغاز گردید. جالب است بدانید که از آن زمان تاکنون امکانات بسیاری برای تولید عطر ها ابداع شده است. امروزه حتی می توانید به سادگی عطر مورد نظر خود را طراحی کنید و سفارش دهید! انواع این رایحه های خوشبو مورد استفاده خانم ها و آقایان هستند. در این نوشتار با ما همراه باشید، تا روند خرید یک عطر مناسب برای آقایان و خانم ها را با هم بررسی کنیم، و در نهایت به خرید یک عطر مناسب سوق پیدا کنیم. 

انتخاب یک عطر مردانه مناسب....

طی یک آزمایش مهم که در اروپا انجام شد، خانم ها، آقایان را بر اساس عطر و رایحه ای که از آن ها در محیط ساطع می شود، انتخاب می کنند. انتخاب آن ها در نگاه اول بر اساس بوی افراد صورت می گیرد. حتی این جمله نیز در اروپا رایج شد که ( خانم ها بر اساس بویی که از طریق بینی استشمام می کنند، عاشق می شوند! ) خانم ها معمولا حس بویایی قوی تر و فعال تری نسبت به آقایان دارند؛ به همین سبب نیز انتخاب یک عطر مناسب برای آقایان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. 

در بین مردم تنها 20 درصد افراد هستند که خود به تنهایی می توانند، خرید عطر و ادکلن را به صورت حرفه ای و اصولی انجام دهند. سایر افراد، این امر را با کمک فروشنده انجام می دهند. اما شما خودتان بهترین کسی هستید که می توانید، یک عطر مناسب را برای خود انتخاب کنید. صاحب نظران این عرصه معتقدند که در انتخاب یک عطر برای آقایان، باید به شخصیت آن ها توجه داشت. 

به طور مثال اگر شما دارای شخصی تودار هستید، نیاز است که از عطری با نت های مشک استفاده کنید. آقایانی که جنب و جوش بالایی دارند، بهترین عطر برای آن ها، رایحه های سبز می باشند که بر پایه نت های گیاهی مانند خیار و چمن، ساخته شده اند. مردان جذاب، می توانند از عطر میوه ای و گلی استفاده کنند. این دسته بندی های شخصیتی در نهایت منجر به خرید یک رایحه مناسب برای شما می شود. 

انتخاب عطر مردانه مناسب

بهترین انتخاب عطر برای خانم ها

خانم ها معمولا از رایحه های ملایم تر استفاده می کنند. به همین دلیل هم رایحه های گلی برای آن ها مناسب تر است. رایحه های شیرین و رمانتیک، مورد پسند خانم ها واقع می شود. در فرمولاسیون آن ها رایحه چند دسته گل به مشام می خورد. به طور مثال نت های میوه ای، با بو هایی شیرین و خوردنی مانند هلو، رایحه های گلی، با بوی گل هایی که تازه چیده شده اند مثل رز، رایحه های گل شرقی، مخلوطی از نت های گلی و ادویه جات، و رایحه های گلی ملایم، که عطری پودری و کرمی دارند، در این دسته ها جای می گیرند. 

ولی در کل انتخاب یک عطر مناسب برای خانم ها، بهتر است که بر اساس شخصیت و ویژگی های او انجام شود. همچنین در خرید عطر و ادکلن برای خانم ها باید سن و سال، جنس پوست و ... در نظر گرفته شود. همه این موارد می توانند، خریدی مناسب را برای یک بانو از انواع عطر ها رقم بزنند. در حین خرید عطر و ادکلن حتی به ویژگی های آب و هوایی هم توجه داشته باشید. در فصل های گرم از نت های خنک یا تند و  در فصل های سرد سال از رایحه  هایی گرم و ملایم استفاده کنید که بیش ترین لذت را از آن ها ببرید. 

همچنین بخوانید «روش های شگفت انگیز در افزایش بوی عطر»

همچنین اگر شخصیت شما یک خانم شاد و پر انرژی است، بهتر است از عطر های چوبی با رایحه ای قوی استفاده کنید. اگر شخصیتی محکم و کمال گرا دارید، بهترین انتخاب برای شما عطر های نعنایی است و... 

انتخاب عطر زنانه مناسب

برای خرید یک عطر مناسب، کمی وقت بگذارید!

در خرید عطر و ادکلن عجله را کنار بگذارید! در حین خرید می توانید، از دانه های قهوه که در فروشگاه وجود دارد استفاده کنید و بعد از استشمام یک رایحه کمی هم دانه های قهوه را ببویید، بدین ترتیب تمرکز شما در قوه بویایی جمع می شود و رایحه عطر ها را بهتر متوجه می شوید. 

  1. عطر را در ابتدا بر روی قسمت نبض دار بدن اسپری کنید. این قسمت ها را از پیش کمی چرب کنید. وقتی عطر را بر بدن خود اسپری می کنید، هرگز آن را نمالید و یا به جایی نکشید تا بوی آن از بین نرود. 
  2. عطر را هرگز بر لباس خود اسپری نکنید. به این طریق همه رایحه و نت های آن به مشام نمی رسد! 
  3. برای خرید یک عطر سعی کنید حداقل 45 دقیقه زمان بگذارید. نت های گوناگونی در هر عطر وجود دارد. برای این که خرید شما بهتر صورت گیرد، باید همه نت های آن را ببویید. تشخیص نت سوم انواع عطر و ادکلن ها نیازمند 45 دقیقه زمان است. 
  4. در برخی فروشگاه های عطر فروشی نوار هایی را به شما ارائه می دهند. هرگز بر اساس عطر و بویی که این نوار ها دارند، تصمیم نگیرید، این رایحه ها، تنها نت اول و دوم یک عطر هستند و هرگز نشان دهنده بوی نهایی آن نخواهند بود. عطر ها فقط بر روی پوست شما رایحه اصلی خود را نشان می دهند. 

انتخاب عطر مناسب

آشنایی با دو اصطلاح پرکاربرد عطر و ادکلن ها

در دنیا دو نوعِ به خصوص عطر وجود دارد، که با نام های نیش و عطر های دیزاینری معرفی می شوند. در زیر به هر یک از آن ها پرداخته ایم:

  1. نیش یک واژه فرانسوی است. عطر های نیش، از برند های به خصوصی نیستند. اما معمولا به صورت انحصاری برای ثروتمندان ساخته می شوند و رایحه آن ها کمیاب  است و محدود تولید می شوند. در گذشته این عطر ها تنها مخصوص به خانواده های سلطنتی و اشراف بوده است، اما امروزه کمی عمومی  شده اند و در بین مردم نیز فروش دارند. اما همچنان یک کالای لوکس مخصوص ثروتمندان محسوب می شوند. گاها افراد آن ها را یک کالای هنری تلقی می کنند. در کنار رایحه های خوش وانیل و مشک، در آن ها از مواد عجیبی نیز استفاده می شود. مانند رایحه کاغذ، عطر بدن نوزاد و...
  2. عطر های دیزاینری، طراحی های به خصوصی دارند. این عطر ها بر اساس سلیقه مشتریان و نیاز های بازار، طراحی می شوند. برخی از برند های زنده دنیا در زمینه عطر و ادکلن این نوع عطر ها را در بر می گیرند. برند های شنل، بربری، کریتسین دیور و... از این دسته ها هستند.

عطر نیش و دیزاینری

آشنایی با نت های عطر ها

عطر ها دارای سه دسته نت و رایحه هستند:

  1. نت های اولیه: این نت معمولا همان بوی ابتدایی است که با اسپری کردن عطر بر روی بدن به مشام می رسد. این بو معمولا زود تبخیر می شود و عطری تند و تازه دارد. متاسفانه گاه افراد تنها به استشمام این نت اولیه اکتفا کرده و بر اساس آن برای خرید عطر تصمیم می گیرند. این نت ها بر پایه عطر میوه هایی چون لیمو و پرتقال و گاها عطر های گیاهی هستند. 
  2. نت های ثانویه: نت های میانی یا ثانویه معمولا تا ده دقیقه ماندگار هستند. در این نت میانی از عطر گل ها بیش تر استفاده می شود. 
  3. نت پایانی: همان رایحه ماندگار عطر ها است که تا 30 دقیقه بعد از اسپری عطر به مشام می رسد. رایحه چوب ها در این دسته جای می گیرند. 

همچنین بخوانید «پنج عطر زنانه خنک که تابستانی شاداب و باطراوت را به ارمغان می آورند!»

سخن پایانی...

عطربان اطلاعاتی در زمینه عطر ها و نحوه استفاده و خرید آن ها را در این قسمت برای شما عزیزان ارائه داد. همیشه در نظر داشته باشید که انتخاب یک عطر مناسب کار ساده ای نیست. اما هر کس مختار است که آن چه را که بیش از همه دوست دارد، خریداری کند! 

فروشگاه اینترنتی عطربان با بیش از یک دهه سابقه و نام نیک در ارائه عطر ها و ادکلن های اصل همراه با کارت گارانتی در خدمت هموطنان عزیز می باشد.


جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید