در این مقاله از عطربان به روش های تشخیص عطر اورجینال از فیک خواهیم پرداخت

در بازار عطر و ادکلن، شرکت های بسیاری به تولید صنایع خوشبو کننده و انواع پرفیوم ها مشغول هستند. اما کسانی هستند که به دلیل عدم تشخیص عطر اورجینال از فیک از خرید خود پشیمان شده و از فریب کاران این بازار زخم خورده اند. به طور کلی کشور فرانسه منبع و بزرگترین کشور تولید کننده عطر و ادکلن می باشد. رایحه هایی که در این کشور و سایر کشورهای معتبر تولید می گردد، به دلیل تازه بودن و اختراع آن توسط عطارها و عطرسازان معروف اصل بوده و به عطر و ادکلن اصل معروف است. 

اما شرکت های دیگر در برخی کشورهای مختلف، اقدام به کپی این رایحه و مخلوط آن با الکل و آب می کنند و به همان قیمت یا به قیمت های ارزان به فروش می رسانند. هنگام خرید عطر باید علاوه بر تشخیص عطر اورجینال از فیک، مراقب فریب کاران بود و ادکلن های ارزان را به اسم ادکلن اورجینال خریداری نکرد. تشخیص عطر اورجینال از فیک، روش هایی دارد که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهد شد.

انواع ادکلن اصل موجود در بازار

تفاوت عطر اصل و فیک

برخی تصورات در بین افراد برای تشخیص عطر اورجینال از فیک، وجود دارد که صحت چندانی ندارد و آن ماندگاری بالا و بوی بسیار بالای عطر می باشد. این چنین نیست که عطر اصل بوی بسیار زیادی داشته باشد. عطر های اورجینال به دلیل استفاده از مواد با کیفیت در آنها، دارای ماندگاری بالا و بوی ملایم و قابل تحملی می باشد. اما برخی از شرکت های سودجو هستند که با استفاده از مواد شیمیایی، باعث پخش بوی بالای برخی از ادکلن ها می گردند. 

استشمام این مواد موجب بروز آلرژی یا حساسیت های تنفسی می شود، به همین دلیل بهتر است عطر و ادکلن خود را از شرکت های معتبر انتخاب کنیم. شرکت معتبر به معنی خرید عطر با قیمت بالا از شرکت های اروپایی نیست. عطر هایی در بازار وجود دارد که توسط شرکت های معتبر در امارات و سایر کشورها، تولید می گردد، دارای همان فرمولاسیون عطر های اصل می باشد، اما با مواد با کیفیت با قیمت مناسب تولید شده اند. ادکلن های اماراتی از جمله این ادکلن ها هستند که عطر قشر متوسط همه جوامع را با کیفیت بالا تامین می کند و دارای قیمت به مراتب پایین تر از نوع اروپایی و اصل آن می باشد. 

البته برخی از شرکت ها هستند که ترجیح می دهند، با طراحی شیشه و با نام یا برند مخصوص خود، عطرها را ارائه دهند. با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید، در میان عطرهای با قیمت مناسب نیز، عطر با کیفیت با ماندگاری بالا را خریداری نموده و با تشخیص عطر اورجینال از فیک دچار خسارت مالی نشوید.

همچنین بخوانید «روش های شگفت انگیز در افزایش بوی عطر»

فاکتورهای تشخیص عطر اورجینال از فیک

 تشخیص عطر اورجینال از فیک

تشخیص عطر اورجینال از فیک با بوی ادکلن: در صورتی که ادکلن یا عطر شما به جای رایحه دلنواز، بوی الکل داشت، بدانید که عطر شما فیک و یک ادکلن تقلبی می باشد. برخی از شرکت ها برای فروش ادکلن های خود اقدام به کپی شکل و ظاهر آن کرده و درون آن را با ترکیب اسانس، آب و الکل، پر می کنند. با زدن این ادکلن، شما رایحه خوشی با خود به همراه نخواهید داشت و برعکس، ممکن است دچار مشکلات پوستی به خاطر الکل موجود در آن شده و در صورت ماندن آن روی لباس خود، دیگران را از گرد خود فراری دهید. 

تشخیص عطر اورجینال از فیک با ظاهر ادکلن: عطرهای اصل به دو دسته اماراتی و عطرهای اصل اروپایی، تقسیم می شوند، با خرید عطر اماراتی شما با یک عطر با کیفیت و قیمت مناسب روبرو هستید، اما اگر قصد خرید عطر اصل با قیمت بالا را دارید، می توانید با مشاهده ظاهر شیشه، و ویژگی های آن متوجه اصل یا غیر اصل بودن آن شوید. 

درب ادکلن های اصل، سنگین یا آهنربایی بوده و به خوبی بر روی شیشه عطر چفت می گردد و قرار می گیرد. اما در مشاهده عطرهای فیک متوجه می شویم، درب آنها بسیار سبک و پلاستیکی بوده و روی شیشه درست قرار نمی گیرد و با کمی کشیدن ناخن روی آنها رنگ آنها پوسته پوسته از بین می رود. اگر شیشه عطر را روبروی نور قرار دهید، در صورتی که اصل باشد، شیشه بدون زدگی و خطوط و حباب، می باشد، در صورتی که عطرهای فیک، دارای شیشه با طراحی های کدر و دچار کاستی هایی است که می توان با مشاهده ظاهر آنها متوجه نشانه هایی برای تشخیص عطر اورجینال از فیک شد. 

طرز نوشته های روی شیشه ها نیز در ادکلن اصل و فیک متفاوت است. بسته بندی ادکلن های اصل، آک بوده و بسیار تمیز و با کیفیت می باشد و با مشاهده ویژگی های ظاهری ادکلن های اصل در سایت های اینترنتی قبل از خرید حضوری می توانید، تفاوت های ادکلن فیک و اصل را تا حدودی تشخیص دهید، اما لازم به ذکر است، بهتر است فروشگاه خود را معتبر انتخاب کنید، تا به توان خود برای تشخیص عطر اورجینال از فیک بهتر تکیه کنید. زیرا نحوه تشخیص اصل یا فیک بودن عطر، کار چندان راحتی هم نیست!

شما می توانید با خرید از فروشگاه اینترنتی عطربان تمام دغدغه های خود را در مورد اصالت عطر و ادکلن قورت دهید! چون ما تا آخرین قطره محصول را گارانتی اصالت کرده ایم :)

انتخاب عطر و ادکلن مناسب

 عطر و ادکلن مناسب

بعد از تشخیص عطر اورجینال از فیک، بهتر است بدانید که چه عطری برای شما مناسب است تا با انتخاب آن بتوانید، با خیال راحت از رایحه آن لذت ببرید. برای مصرف روزانه خود و برای سر کار و در محیط اجتماع می توانید از عطر های ملایم خریداری کنید تا با زدن آن موجبات آزار دیگران را فراهم نیاورید. برخی از رایحه ها ملایم بوده و برای استفاده روزانه مناسب می باشد و برخی دیگر بسیار قدرتمند بوده و برای مراسم عروسی و مجلس های غیر رسمی و مهمانی مناسب می باشد. استفاده از عطر های جاذب توجه برای مکان های اجتماعی کار مناسبی نیست و با جلب توجه اسباب ناراحتی خود را در اجتماع فراهم خواهید کرد. 

عطربان در مقاله ای دیگر به صورت تخصصی نحوه انتخاب عطر و ادکلن مناسب را ارائه داده، شما می توانید با کلیک بر اینجا آن را مشاهده نمایید.