اگر از علاقه‌مندان دنیای عطر و ادکلن هستید، خواندن مقاله‌ی عطر پاییزی را از دست ندهید. عطربان در این مقاله قصد دارد در رابطه با عطر و ادکلن‌هایی که باید در پاییز استفاده شود، اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

فصل پاییز، فصلی است که در طبیعت و آب و هوا تغییرات بسیار زیادی ایجاد می‌شود. علاوه بر این موضوع برای افرادی که عطر دوست هستند، در این فصل مزیت‌های بسیار زیادی وجود دارد. زیرا عطرها در این فصل تنوع بسیار زیادی دارند. ما در این مقاله در رابطه با ویژگی‌های عطرهایی که باید در این فصل انتخاب شود، صحبت کرده و معروف‌ترین عطر و ادکلن پاییزی زنانه و مردانه را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

مناسب ترین عطر و ادکلن ها برای فصل پاییز چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از افراد با آمدن فصل پاییز و سرد شدن هوا، علاوه بر تهیه کردن لباس‌های گرم، به دنبال خرید عطر برای این فصل نیز می‌باشند. همان طور که می‌دانید در فصل تابستان بیش‌تر از لباس‌های خنک‌تر و سبک‌تر استفاده می‌کنیم و در فصل پاییز به سراغ لباس‌های گرم‌تر و سنگین‌تر می‌رویم. جالب است بدانید که در مورد عطرها نیز چنین قانونی وجود دارد. به طوری که در فصل‌های بهار و تابستان باید از عطرهای خنک و سبک استفاده کرده و در فصل‌هایی از سال همچون پاییز که هوا سردتر است، عطرهای گرم را انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به عطر انتخابی خود اهمیت می‌دهید، لازم است در مورد عطرهای مناسب هر فصل اطلاعاتی داشته باشید. و زمانی که به دنبال خرید عطر می‌روید، بهترین انتخاب را داشته باشید. در بخش‌های بعدی قصد داریم 4 قانونی را بیان کنیم که برای خرید عطر پاییزی باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

عطر پاییزی با نت های پایانی گرم و قوی

همان طور که در بخش قبلی هم خواندید، در فصل‌های سرد همچون پاییز بهتر است از عطر و ادکلن‌های گرم استفاده کنید. بنابراین اولین قانونی که در خرید عطر و ادکلن برای فصل پاییز باید رعایت کنید، سنگین بودن و گرم بودن آن است. دریک عطر یا ادکلن پاییزی، رایحه‌های گرم و قوی باید وجود داشته باشد. رایحه‌ پایه در این عطرها می‌تواند نعنا، مشک، چوب و عطر وانیل باشد. لازم است بدانید که هر عطر شامل سه نت بویایی می‌باشد: نت اولیه، نت میانی و نت پایانی. با ترکیب شدن این سه نت با یکدیگر، آکورد یک عطر ساخته می‌شود.

پس از استفاده از عطر، در ابتدا رایحه‌ نت اولیه به مشام می‌رسد که بسیار تازه و سبک می‌باشد، البته باید بدانید که به سرعت این رایحه از بین می‌رود. هر گونه عطر و بوی مرکبات نیز در دسته رایحه‌های اولیه‌ عطر قرار می‌گیرد.

به نت میانی عطر، قلب عطر نیز می‌گویند. پس از آن که رایحه‌ی اولیه از بین برود، رایحه‌های نت میانی به مشام می‌رسد. عطر گل بنفشه یا رزماری در دسته رایحه‌های میانی عطر به حساب می‌آید.

نت انتهایی یا رایحه‌ی پایه نیز، قوی‌ترین رایحه‌ در یک عطر است که برای مدت زمان طولانی باقی می‌ماند.

 استفاده از عطر و ادکلن شیرین در فصل پاییز

دانستید که هر حال و هوایی، عطر مخصوص همان حال و هوا را می‌پسندد و لازم است متناسب با موقعیت و فضایی که در آن قرار دارید، عطر خود را انتخاب و خریداری کنید. برای انتخاب یک عطر خوب که متناسب با حال و هوای فصل باشد، لازم است با رایحه‌های عطرها آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله به معرفی رایحه‌هایی پرداختیم که استفاده از آن‌ها در فصل پاییز مناسب است.

حواستان باشد در فصل‌هایی از سال که هوا سرد است، هیچ عطری همچون یک عطر شیرین و گرم نمی تواند آرامبخش باشد. در فصل پاییز می‌توانید رایحه‌هایی که گرم و شیرین هستند را انتخاب کنید. برخی از این رایحه‌ها عبارت‌اند از: وانیل، دسر، کارامل و شکلات.

عطر و ادکلن شیرین در فصل پاییز

شاید این رایحه‌ها به نظر خیلی گرم و شیرین باشند، اما باید بدانید که برای فصل پاییز، انتخاب‌های بسیار خوبی خواهند بود. بنابراین فکر نکنید که این رایحه‌ها بیش از حد قوی و تند هستند، بلکه برای فصلی همچون پاییز که هوا سرد است، فوق العاده خواهند بود. اگر به دنبال بهترین برندهای عطر پاییزی با رایحه‌های شیرین هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که عطرهای برند پرادا و دیور را امتحان کنید.

از عطرهای تند در فصل پاییز استفاده کنید

سومین قانونی که باید در انتخاب عطر و ادکلن مناسب فصل پاییز انجام دهید، انتخاب عطرهایی تند و قوی است. شاید فکر کنید که استفاده از عطرهای تند کار درستی نیست اما باید بدانید که استفاده از رایحه‌های تند در فصل پاییز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. می‌توانید در فصل پاییز از عطرهایی که دارای رایحه‌های شرقی بوده و تند هستند، استفاده کنید. عطرهای تندی که در این فصل استفاده می‌شوند، می‌توانند رایحه‌های زیره، دارچین، جوز هندی و زنجبیل داشته باشند.

همچنین عطر و ادکلن پاییزی تند معمولا عجیب، گرم و پیچیده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از عطرهای تند در این فصل استفاده کنید، می‌توانید از برند شانل عطر خود را انتخاب کنید. این برند بهترین عطرهای تند زنانه و مردانه را تولید کرده و در اختیار افراد خاص‌پسند قرار داده است.

عطر پاییزی با رایحه های چوبی

عطر پاییزی با رایحه های چوبی

یکی دیگر از قوانینی که در مورد انتخاب عطری مناسب در فصل پاییز وجود دارد، انتخاب عطری با رایحه‌ی چوبی است. با وارد شدن به دنیای رایحه‌های چوبی و انتخاب عطر یا ادکلنی با این رایحه، می‌توانید در این فصل بسیار خاص و جذاب به نظر برسید.

انواع رایحه‌های چوب در این فصل چدار، صندل، بلوط و نعناع از رایحه‌های شرقی می باشند. استفاده از این رایحه‌ها در فصل پاییز بسیار مناسب می‌باشد. همچنین لازم است بدانید که رایحه‌های چوب معمولا زمینی و خشک هستند و از رایحه‌های نزدیک به عطر مشک به شمار می‌آیند. استفاده از رایحه‌های چوبی در فصل پاییز برای مردان و زنان می‌تواند انتخاب بسیار فوق العاده‌ای باشد.

همچنین بخوانید «برند های برتر عطر و ادکلن در جهان»

 بهترین عطر و ادکلن پاییزی زنانه و مردانه

در بخش‌های قبلی در رابطه با ویژگی‌های عطر و ادکلن مناسب فصل پاییز صحبت کردیم و دانستید که برای انتخاب عطری مناسب در این فصل، باید به سراغ کدام رایحه‌ها بروید. در این بخش قصد داریم جهت راهنمایی شما عزیزان بهترین عطرهای مردانه و زنانه را معرفی کنیم. مطمئن باشید که پس از خواندن این بخش، در نهایت بهترین انتخاب را خواهید داشت. به عنوان یک زن یا مرد لازم است عطر پاییزی را انتخاب کنید که بتواند شما را خاص و جذاب نشان دهد. در ادامه معروف‌ترین عطرهای زنانه و مردانه‌ پاییزی را نام می‌بریم:

  • عطر مردانه وان میلیون از برند پاکورابان
  • عطر مردانه فارنهایت از برند دیور
  • عطر مردانه د وان از برند دولچه گابانا
  • عطر مردانه کاوالو از برند ورسای
  • عطر زنانه کلویی
  • عطر زنانه گیلتی از برند گوچی
  • عطر زنانه مای بربری فستیو
  • عطر زنانه هرمس 24 فابورگ
  • عطر زنانه کوکو نویر از برند کوکو چنل

 بهترین عطر و ادکلن پاییزی زنانه و مردانه

سخن پایانی...

در این مقاله ویژگی‌های یک عطر پاییزی مناسب را بیان کردیم. دانستید که برای انتخاب عطر در فصل پاییز باید به سراغ چه رایحه هایی بروید. همچنین چهار قانونی را توضیح دادیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید در فصل پاییز، بهترین عطر را برای خود انتخاب کنید. البته تنها به ویژگی‌های عطر متناسب با فصل پاییز نپرداختیم، بلکه در ادامه‌ی مقاله عطرهایی را نام بردیم که برای استفاده در فصل‌های سرد سال مناسب بوده و در بین مردم محبوبیت بالایی دارند. اکنون شما عزیزان می‌توانید بسته به سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در فصل پاییز از آن استفاده کنید.


جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید