با نزدیک‌شدن به فصل گرم و دل‌انگیز تابستان ما نیز تصمیم گرفتیم پنج عطر زنانه خنک از بهترین برندها را برای این فصل به شما معرفی کنیم تا در مهمانی‌ها، جمع‌های دوستانه و در طول روز بیش از همیشه با رایحه‌ای شاد و تابستانه بدرخشید.

عطرها همیشه بخشی از هویت و خاطرات افراد مختلف هستند و گاهی دیگران ما را با عطر مخصوص خودمان به خاطر می‌آورند اما نکته‌ای که بسیاری از افراد در نظر نمی‌گیرند، این است که از همه عطرها برای تمام فصول نمی‌توان استفاده کرد و تعداد محدودی از عطرها برای تمامی فصول قابل استفاده هستند اما دلیل این موضوع چیست؟

دمای هوا همواره بر میزان پخش بوی یک رایحه یا تغییر آن موثر است بنابراین عطرهایی که در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرند اگر در فصول گرم مجددا استفاده شوند، ممکن است بوی ناخوشایندی را ایجاد کنند یا اینکه عطرهایی که در فصول گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است استفاده از آنها در فصول سرد ماندگاری کافی نداشته باشد.

چیزی که باعث می‌شود یک عطر را برای فصلی مشخص بدانیم، ماده غالب آن است؛ برای مثال عطرهای گیاهی که در آن نعنا ریحان و غیره به کار برده شده برای فصل بهار و یا عطرهای گلی که ماده اصلی آن  گل ها هستند برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین عطرهایی که ماده غالب آنها چوب است مانند چوب صندل برای پاییز و عطرهایی که رایحه غالب آنها ادویه است برای فصل زمستان مناسب هستند که اصطلاحا به آنها خانواده عطر شرقی نیز می گویند.

با گرم‌شدن هوا کم کم ما نیز باید خودمان را برای تابستان، لباس‌های شاد تابستانه، آرایش‌های پاستیلی و صندلی‌های جذاب مخصوص این فصل آماده کنیم اما برای تکمیل استایل خود همیشه به یک رایحه جذاب نیاز داریم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پنج عطر زنانه خنک از بهترین برندها را برای این فصل به شما معرفی کنیم تا در مهمانی‌ها، جمع‌های دوستانه و در طول روز بیش از همیشه با رایحه‌ای شاد و تابستانه بدرخشید.

عطر زنانه گرلن آکوا الگوریا ماندارین باسیلیک

عطر زنانه گرلن آکوا الگوریا ماندارین باسیلیک

این عطر در نگاه اول یک عطر فرانسوی با ظاهری بسیار زیبا است. شیشه این عطر به گونه‌ای طراحی شده که یادآور یک ظهر تابستانی و طلایی است؛ چیزی که باعث می‌شود این عطر برای استفاده در تابستان گزینه جذابی باشد بوی مرکبات آن است که با اسپری نخست احساس می‌شود و سپس رایحه‌های دیگری همانند بابونه، چوب صندل و عنبر همراه این بو حس می‌شوند. در مجموع از این عطر رایحه‌ای خنک و شیرین احساس می‌شود که برای روزهای گرم تابستانی نه تنها کلافه کننده نیست بلکه برای افرادی که سردرد مزمن دارند به شدت پیشنهاد میشود.

همچنین بخوانید «راهنمای خرید عطر و ادکلن مناسب»

اگر به دنبال عطری با شیشه ای لوکس و رایحه‌ای شگفت انگیز برای هدیه‌دادن یا استفاده در مهمانی‌های تابستانه می‌گردید قطعاً عطر زنانه گرلن آکوا الگوریا ماندارین باسیلیک بهترین انتخاب است.

ادو تویلت زنانه داویدف کول واتر

ادو تویلت زنانه داویدف کول واتر

ادو تویلت زنانه داویدف مدل Cool Water در حدود ۲۵ سال قبل توسط برند سوئیسی داویدف رونمایی شد؛ نوع رایحه این عطر خنک و شیرین است. این عطر زنانه پیشنهاد بسیار خوبی هم برای فصل بهار و هم تابستان است. طراحی شیشه آبی رنگ این عطر یادآور دریاست که حسی ساحلی و خنک می‌دهد به گونه‌ای که با آن احساس قدرت، خنکا و طراوت می‌کنید. 

این عطر ترکیب فشرده‌ای از منگولیا، ماندرین سبز، وانیل و گیاهان معطر است که در ابتدای آن رایحه مرکبات و آناناس احساس می‌شود و سپس رایحه دریا تداعی می‌گردد.

ادو تویلت زنانه داویدف Cool Water برای استفاده روزانه در روزهای تابستانی انتخابی هوشمندانه است زیرا حجمی مناسب، رایحه ای معتدل و تابستانه و قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد.

عطر زنانه پویزن گِرل دیور

عطر زنانه پویزن گِرل دیور

عطر زنانه پویزن گِرل دیور عضوی از خانواده خوشنام، پویزن دیور است. این عطر که برای دختر خانم‌ها و خانم‌های جوان طراحی شده، در هر جا  رد پایی از اعتماد به نفس و جذابیت برای صاحب خود به جای می‌گذارد. 

با نگاهی اجمالی به طراحی شیشه آن متوجه می شوید که تفاوت خاصی با سایر عطرهای پویزن دیور ندارد و تنها از رنگ جوان پسند تر برای طراحی آن استفاده شده است. رایحه این عطر نیز در نت آغازین، مرکبات سپس گل‌های رز و در نهایت دارچین و کمی بادام تلخ است.

شاید در ابتدا فکر کنید این عطر برای فصل زمستان مناسب است اما طبیعت گرم و شیرین این عطر به گونه ای است که در فصل تابستان نیز کاملا گزینه‌ای مناسب است.

لازم به ذکر است که این عطر کمی رایحه تلخ نیز دارد که تداعی‌گر قدرت در ذهن افراد می‌شود.

همچنین بخوانید «‍‌‌‌‌‌گروه بویایی شرقی برای چه شخصیت هایی مناسب است؟»

عطر زنانه مارک جاکوز دیزی لاو دیز

عطر زنانه مارک جاکوز دیزی لاو دیز

عطر زنانه دیزی لاو دیز یک عطر نسبتا جدید آمریکایی است که در سال ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی ارائه شده اما چه چیزی باعث شد که این زیبای آمریکایی در فهرست پنجگانه ما برای تابستان باشد؟

طراحی بسیار زیبا و جوان پسند شیشه این عطر زنانه و حجم ۵۰ میلی آن باعث می‌شود قرار دادن آن در هر کیفی آسان و راحت باشد. با اسپری نخست، این حس به شما داده می‌شود که در یک باغ پر از میوه زردآلو رها شده‌اید که یک احساس شیرین و درخشان به شما می‌دهد و نهایتا رایحه کهربا را نیز حس می‌کنید.

مارک جاکوبز دیزی لاو دیز به راستی یک زیبای آمریکایی و یک انتخاب عالی برای خانم‌های جوان در تابستان است.

ادو پرفیوم زنانه بلک اوپیوم فلورال شاک ایو سن لوران

بلک اوپیوم فلورال شاک ایو سن لوران

ادو پرفیوم زنانه بلک اوپیوم فلورال شاک ایو سن لوران عطری تابستانی با ترکیبی عجیب است و بشدت به افرادی که به بوی قهوه علاقه دارند توصیه می‌شود چون با اولین اسپری ترکیب قهوه و وانیل به خوبی حس و سپس نشانه‌هایی از شکوفه های پرتقال و نارنج احساس می‌شود. 

اگر به شیشه این عطر زنانه نیز دقت کنید می‌بینید که یادآور شروع نت نخست قهوه و به تدریج ملایم‌تر شدن آن است. این عطر از گروه بویایی گل و میوه است بنابراین برای فصول گرم همانند بهار و تابستان بسیار مناسب است از نظر ماندگاری نیز می‌توان این عطر را جزو ماندگارترین عطرهای تابستانی دانست که پخش بوی خوبی نیز دارد.

در این مقاله به بررسی پنج عطر ادکلن زنانه خنک برای تابستان پرداختیم. هر کدام از این عطرها با توجه به سلیقه شخصی شما می‌تواند یک انتخاب همیشگی برای تابستان‌های شما باشد تا هر سال مجددا آن را شارژ کنید و استایل تابستانه خود را با یک عطر جذاب زنانه تکمیل کنید.