امروزه عطر های مختلف با رایحه های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می شوند. خرید عطر نیز مانند لباس، تابع قانون هایی در هر فصل می باشد. به طور مثال گرما و سرمای هوا ناشی از تغییرات فصلی، بر شدت یا رایحه استشمام شده از عطر تاثیر می گذارد. انتخاب عطر مناسب برای هر فرد، حس خوبی به انسان می دهد. در این مطلب از سایت عطربان می خواهیم شما را با نحوه تشخیص بهترین عطر فصل آشنا کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

عطر فصل چیست؟

در زمان انتخاب عطر باید به موارد زیادی، مانند سلیقه، جنسیت، سن و... توجه نمایید. فصل نیز یکی از معیار هایی است که باید در زمان انتخاب و خرید عطر، آن را در نظر داشته باشید. شاید این موضوع را بدانید که دمای هوا بر ماندگاری رایحه یک عطر، تاثیر زیادی دارد. برای نمونه هوای گرم، باعث تقویت رایحه های عطر می شود. اما در مقابل هوای سرد، سبب تبخیر دیر تر عطر می شود. دانستن این نکات، در هنگام خرید عطر مناسب فصل، حائز اهمیت می باشد.

بیشتر افراد با تغییر فصول، عطر و ادکلن خود را نیز تغییر می دهند. تا هم تنوعی در رایحه خود ایجاد نمایند و هم از تاثیر تغییرات آب و هوا در عطر ها کمال استفاده را داشته باشند. ایران یک کشور چهار فصل است و تنوع آب و هوا در فصل های مختلف، در آن وجود دارد. بنابراین این افراد در کشور ما نیز از همین قانون در زمان خرید عطر فصل پیروی می کنند. این کار باعث تحت تاثیر قرار دادن اطرافیان شده و استایل شیک و به روزی برای شما به ارمغان می آورد.

تشخیص بهترین عطر فصل

چگونه عطر فصل را تشخیص دهیم؟

تمام عطر ها در دو دسته اصلی گرم و سرد طبقه بندی می شوند. یکی از ساده ترین راه های شناخت رایحه ها، فکر کردن به بوهای موجود در اطراف شما است. مانند دارچین، کدو تنبل و چوب صندل. با تجسم این بو ها و حسی که به شما می دهد می توانید آن ها را در دسته گرم قرار دهید. به همین علت این رایحه ها به عنوان عطر گرم در نظر گرفته می شوند. در اطراف ما رایحه های دیگری مثل نعناع فلفلی، خیار و آب دریا نیز هستند، که تداعی کننده خنکی می باشند. این رایحه ها به عنوان عطر خنک دسته بندی می شوند.

احساس گرما و سرما برای انسان ها بسیار مهم است و در ذهن افراد پیوندی قوی ایجاد می کند. مثلا صمیمیت و نزدیکی انسان ها با یکدیگر را به گرم بودن ارتباط می دهیم. زمانی که رایحه ای گرم در فضایی می پیچد، احساس حضور افراد بیشتر می شود. محیط کوچک تر و صمیمی تر حس می شود. و برعکس با استشمام راحیه سرد و خنک، احساس دوری، حضور کم و بی میلی در فضا می پیچد. بنابراین برای ‌تشخیص بهترین عطر فصل می توانید از این حس ذاتی استفاده نمایید.

تشخیص بهترین عطر سرد و گرم

برای تشخیص رایحه سرد و گرم عطر ها راه های زیادی وجود دارد. در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:

به طور معمول فروشندگان از شما، سلیقه و علاقه تان به رایحه های سرد، گرم، شیرین، تلخ یا تند سوال می پرسند. و بعد مطابق با میل شما بهترین عطر سرد و گرم را معرفی می نمایند.

در وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی توضیحاتی در مورد محصولات وجود دارد. اگر به دنبال خرید بهترین عطر، مناسب خودتان هستید می توانید این توضیحات را به خوبی مطالعه نمایید. تا از سرد یا گرم بودن عطر و نت ‌های موجود در آن آگاه شوید.

انواع عطر سرد و گرم را می توان از رنگ بسته بندی آن تشخیص داد. معمولا شرکت های عطرسازی، عطر های سرد را در شیشه هایی به رنگ شفاف یا آبی به بازار عرضه می نمایند. و نیز برای عطر های گرم از رنگ مشکی، زرد یا قرمز استفاده می کنند.

اگر اطلاعات در مورد عطری که قصد خرید آن را دارید در دسترس نبود، می توانید آن را ببویید. اگر رایحه ای از نسیم خنک، عطر گل های بهاری و احساس خنکی به مشام شما رسید، بدانید که عطر سرد است. در مقابل اگر حس شیرینی و کیک، گرمای آفتاب، حس رستوران‌های شرقی و غذای تند را احساس کردید، می توانید مطمئن باشید که عطر گرم می باشد.

عطر های فصل بهار

چرا باید عطر فصل را بشناسیم؟

همان گونه که پوشیدن لباس های زمستانی در گرمای تابستان ناخوشایند است، و ظاهری نازیبا به فرد می دهد، استفاده از عطر مناسب روزهای گرم نیز برای هوای سرد سال مناسب نیست. گذشته از عدم انتقال احساس و رایحه دلپذیر، استشمام عطر برای اطرافیان نیز ناخوشایند خواهد بود.

به همین دلیل توصیه می کنیم در زمان ‌خرید عطر، شرایط آب و هوایی و تغییرات فصلی را در نظر داشته باشید. در فصول سرد سال مولکول ها فرار نیستند و به صورت ساکن و بی حرکت می باشند. بنابراین عطر ها در فصل های سرد سال، ثبات بیشتری دارند. پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین عطر در این فصول، رایحه های گرم و دلپذیر است. بوهایی مانند ادویه های شرقی، عسل، وانیل، شکلات، قهوه و نیز عصاره گل ها و گیاهان بهترین گزینه می باشند.

در فصول گرم نیز بهتر است از رایحه های خنک و سرد استفاده نمایید. عطر های خنک حس آرامش و اطمینان را به فرد می بخشند. و برای مدت طولانی تری نیز می توانید از رایحه ملایم و مطبوع لذت ببرید.

بهترین عطر های فصل بهار

بهار، فصل زندگی دوباره طبیعت، رویش شکوفه ها، طراوت، شادابی و تازگی است. در این فصل دمای هوا بالا رفته و افراد روحیه و سرزندگی بیشتری دارند. بنابراین می توان این حس خوب را با خرید عطر مناسب تقویت نمود. افرادی که جذب این فصل می شوند، شخصیتی خاص دارند که می توان آن ها را به عنوان گروه “طراوت” نامگذاری کرد. علاقمندان به فصل بهار به عطر فصل بهار نیز علاقه زیادی دارند.

همچنین بخوانید «رایحه های خاص برای افراد خاص»

بهترین عطر هایی که مورد علاقه این اشخاص می باشند دارای رایحه ای الهام گرفته از طبیعت هستند. رایحه های عطرآگین از گل های تازه، علف و سبزه، میوه های آب دار، مرکبات، گیاهان معطر و نیز بو های سبز و گیاهی و گل هایی مثل سوسن، یاس بنفش، فریزیا و... در دسته عطر فصل بهار قرار می گیرد.

تشخیص بهترین عطر برای فصل بهار راحت است. رایحه های تازه، سبک و باطراوت مانند نعنا، ریحان، بهار نارنج و… بهترین انتخاب برای این فصل از سال می باشند. عطر زنانه سیگنورینا (Signorina) و عطر زنانه مانیفستو (Manifesto) و برای آقایان نیز عطر مارتین میکالف رویال وینتیج (M.Micallef - Royal Vintage) و تام فورد گری وتیور (Tom Ford - Grey Vetiver) تعدادی از بهترین عطر های فصل بهار می باشند.

عطر فصل

عطر های فصل تابستان

تابستان، فصل میوه های شیرین و آبدار، تعطیلات و فصل آب و هوای بسیار گرم است. چیزی که در فصل تابستان به ذهن همه می رسد، خنکی دریا و شب های طولانی و گرم می باشد. برای ایجاد تضاد در گرمای آب و هوا، پیشنهاد خرید عطر های خنک و با طراوت را برای شما داریم.

افرادی که علاقمند به فصل تابستان هستند، در گروه “هوا” دسته بندی می شوند. و این دسته شخصیتی کاملا زنانه دارند. بهترین عطر برای دوستداران این فصل گرم، استفاده از عطر های خنک و دریایی است، چون سبب ایجاد آرامش و خنکی در فرد می شوند. خوب است این نکته را بدانید که گرمای هوا باعث پراکنده شدن سریع مولکول های عطر می شود.

رایحه های مناسب برای فصل تابستان شامل مواردی چون بوی پودر برنج، پودر تالکوم، گل های ظریف و پودری، گل بنفشه، گل پئونی و نیز رایحه های ظریف و ملایم است.

برای تشخیص بهترین عطر های تابستانی می توانید، عطرهایی که رایحه هایی مانند ترنج، رز، یاس، میموسا، بهار نارنج و... را دارند انتخاب نمایید. چند نمونه از عطرهای معروف تابستانی عطر زنانه استی لودر (Estee Lauder, Bronze Goddess) و عطر زنانه نینا ریچی (Nina Ricci, Luna Les Belles) و برای آقایان کرید وتیور جرینیوم (Creed – Vetiver Geranium) و ایو سن لورن لوم اسپرت (Yves Saint Laurent L’Homme Sport) را می توان نام برد.

عطر های فصل پائیز

در فصل پائیز، هوا خنک تر شده و مجالی جهت فراغت از گرما و شلوغی فصل تابستان مهیا می شود. این فصل فرصتی به افراد می دهد تا خود را برای هوای سرد زمستان آماده نمایند. پیاده روی در پارک و تماشای برگ ریزان پائیز، بسیار لذت بخش است. خرید عطر هایی با رایحه چوبی بهترین انتخاب برای بانوان و آقایان در فصل پائیز می باشد.

دوست داران فصل پائیز شخصیت متفاوتی دارند، که می توان آن ها را در گروه “زمین” طبقه بندی نمود. این شخصیت ها آرام و معتبر هستند. بهترین عطر برای استفاده در این فصل بهتر است رایحه ای گرم و مُشک مانند داشته باشد. 

عطر های مورد پسند فصل پائیز می تواند از بین رایحه های ادویه دار، بوی جنگل، خزه، قارچ، بوی علف سبز و نیز رایحه آتش انتخاب شود. رایحه های گل و عطر های شیرین در این فصل کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از راه های تشخیص بهترین عطر های پائیزی، به مشام رسیدن رایحه هایی مانند نعناع هندی، چوب عود، چرم، خس خس، چوب صندل، عنبر، خزه اوک موس و… می باشد. چند عطر معروف زنانه پائیزی، کارولینا هررا سی اچ (Carolina Herrera CH) و دولچه گباناد وان (Dolce & Gabbana The One) و عطر های مردانه پائیزی، عطر مردانه گوچی (Guilty Intense) و عطر مردانه ورساچه (Eros) می باشند.

عطر های فصل زمستان

بهترین عطر های فصل زمستان

فصل زمستان دوستداران زیادی دارد، البته افرادی هم هستند که زیاد از این فصل خوششان نمی آید. اما مهم نیست، چون جزو هر کدام از این دو دسته باشید، در زمان خرید عطر باید بدانید کدام رایحه، مناسب استفاده در این فصل است. به دلیل آب و هوای سرد در این فصل، عطر ها زمان بیشتری برای آشکار کردن رایحه های خود دارند.

هم چنین به دلیل کم شدن رنگ در طبیعت و کمتر شدن فعالیت ها در فصل زمستان، عطر ها فرصت خوبی برای نمود خود می یابند. عطر های پاییزی بسیار شگفت انگیز و باشکوه هستند و دارای رایحه هایی قوی و گرم می باشند.

افرادی که علاقمند به فصل زمستان می باشند، در گروه “آتش” قرار می گیرند. و این گروه، شخصیتی برجسته دارند. بهترین عطر های زمستانی، دارای رایحه وانیل، دارچین، عود، عنبر و بوی ادویه ها می باشد.

برای تشخیص بهترین عطر زمستانی، باید به دنبال عطرهایی با رایحه های لذیذ، گل های سفید و نت های شرقی باشید. همچنین نت های چوبی نیز در این فصل بسیار مورد استقبال قرار می گیرند، چون نشان دهنده شخصیتی قوی می باشند. چند تا از بهترین عطر های زنانه زمستانی، ویکتور اند رالف بن بن (Viktor & Rolf Bonbon) و لانکوم لاویه بل (Lancome La Vie Est Belle L’eclat) و عطر های مردانه زمستانی، کوچ پلاتینوم (Coach Platinum) و ویکتور اند رالف (Viktor & Rolf Spicebomb) را می توان نام برد.

https://atrban.com/uploads/editor/e1092e.jpg

سخن پایانی...

برای انتخاب عطری که مناسب فصل خاصی باشد، باید فاکتور هایی را در نظر داشته باشید. شناخت فصل ها و نوع رایحه مناسب آن، اطلاعات جالبی به شما جهت خرید عطر خوب می دهد. در این مطلب از عطربان سعی کردیم اطلاعاتی در مورد انتخاب بهترین عطر زنانه و مردانه مناسب هر فصل را بیان کنیم. امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید