به همان صورت که برای خرید لباس، کفش و دیگر وسایل به سن و سال فرد توجه می کنیم. در خرید عطر برای نوجوانان نیز باید به سن و شخصیت آن ها توجه نمود. در این مقاله از فروشگاه عطربان قصد داریم در مورد عطر برای نوجوانان و انواع مناسب عطر پسرانه و عطر دخترانه صحبت کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین عطر برای نوجوانان

دختران و پسران در سنین نوجوانی علاقه زیادی به امتحان کردن عطر های مختلف با رایحه های گوناگون دارند. آنها دوست دارند مطابق با مد روز و ترند هر سال، استایل خود را انتخاب کنند. و نیز دوست دارند تا در موقعیت های مختلف، عطر های متفاوتی نیز استفاده کنند.

سنین نوجوانی جزو سال هایی است که فرد شور و هیجان و جنب و جوش زیاد دارد. طبق تحقیقات انجام شده، نوجوانان علاقه خاصی به رایحه هایی که خبر از کیک و شیرینی می دهد، دارند. در نتیجه خرید عطر برای نوجوانان بهتر است با رایحه های شیرین و گرم مانند عطر میوه ها و حتی رایحه وانیل و کارامل ترکیب باشد.

عصاره های هلو، پرتقال، لیمو، انگور و وانیل بهترین گزینه برای افرادی بین سنین ۱۰ تا ۲۰ سال است. البته بعضی از نوجوانان پسر، به جز عطر های شیرین طرفدار عطر پسرانه با رایحه خنک نیز می باشند.

عطر مناسب دختران جوان

تاثیر سن و سال در انتخاب عطر

به طور حتم در زمان خرید عطر به سن و سال و سلیقه آقا و خانم ها توجه می شود. برای افراد در هر سنی، عطر و رایحه خاصی در نظر گرفته می شود. همان گونه که استایل و علایق افراد در دهه های مختلف زندگی تغییر می کند، عطر هم در سنین مختلف متغیر خواهد بود.

فاکتور های انتخاب عطر بسیار وسیع است. چون هر عطری که از آن استفاده می کنیم، نشانگر ماهیت و شخصیت افراد است. در واقع باید در زمان خرید عطر توجه کنید که عطر برازنده سن فرد باشد، مانند عطر نوجوانان، عطر جوانان و یا عطر افراد میانسال.

برخی از عطرها، دارای رایحه خوشی از جوانی و نشاط هستند و انرژی و شور و شوق جوانی را در ذهن طرف مقابل تداعی می کنند. بنابراین ناگفته پیداست که این نوع عطر ها مناسب جوانان می باشد.

برخی دیگر از عطر ها رایحه سنگین و عمیقی دارند. این نوع عطر ها نیز برای افراد میانسال دهه چهل یا پنجاه زندگی، گزینه مناسبی است. این معیار ها باعث می شود تا تفاوت خاصی بین عطر های هر رده سنی ایجاد شود.

بیشتر ما می دانیم در زمان خرید عطر باید به رایحه آن و متناسب بودن با فصل مورد استفاده توجه داشت. اما هنوز هم رازهای زیادی در مورد انتخاب عطر وجود دارد.

پسران چه مدل عطری را بیشتر میپسندند؟

پسران نوجوان بیشتر روحیه ای پر شور و جسورانه دارند. آن ها به دنبال هیجان و اتفاقات غیر قابل پیش بینی می گردند و از خطر کردن نمی ترسند. پسران در سنین نوجوانی پر انرژی هستند، و قدرت و جسارت رو در رو شدن با مشکلات را ‌دارند. به همین دلیل مایل هستند خود را به اطرافیان ثابت نمایند. نشان دادن قدرت و انجام هر کار غیر ممکنی برای شان جالب است.

نوجوانان بیشتر زمان خود را در جمع دوستان و رفقای هم سن خود سپری می کنند. و خیلی دوست دارند تا ظاهری داشته باشند که بهتر از بقیه همسالان خود باشند. در این بین استفاده از ادکلن و عطر پسرانه کمک زیادی به آن ها خواهد کرد.

همچنین بخوانید «گروه بویایی شرقی برای چه شخصیت هایی مناسب است؟»

توجه کنید که در زمان خرید عطر برای نوجوانان باید گزینه ای انتخاب کنید که با روحیه این دوران سازگار باشد. به طور معمول عطر و ادکلن های مردانه با رایحه های سبک، خنک، اسپورت و مرکبات، برای پسران نوجوان گزینه مناسبی می باشد. به دلیل تغییرات بیولوژیک آنها در این سن، ممکن است بیشتر دوش بگیرند و نیاز به استفاده زیاد از عطر خود داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می کنیم از عطر و ادکلن های مردانه خنک و سبک استفاده نمایند، تا همیشه رایحه ای با طراوت و تازه به همراه آن ها باشد.

عطر برای پسرهای نوجوان موجود در بازار بیشتر دارای رایحه های وانیل یا ترکیبی از رایحه ها با اسانس گل های متنوع و میوه می باشد. عطر پسرانه دارای رایحه های تندی بوده و برای استفاده روزانه پیشنهاد نمی شود. اما از آنجایی که بیشتر نوجوانان مایل هستند، مورد توجه و مورد پسند دوستان و آشنایان خود قرار گیرند، از این عطر ها استفاده می کنند.

عطر برای نوجوانان پسر

نوجوانان همیشه دوست دارند مرکز توجه باشند و از نظر ظاهری خوشتیپ به نظر برسند. انتخاب و خرید عطر مناسب برای این رده سنی کمک زیادی به آن ها می کند تا در بین بقیه خوب به نظر برسند. توجه داشته باشید که عطر پسرانه نوجوانی خریداری نمایید که شادی، انرژی، قدرت، اشتیاق و هیجان را به همراه داشته باشد. رایحه هایی با نت مرکبات، ترش، ادویه ها، گل دار و خنک احساس آرامش و انرژی مثبتی را به سوی فرد سرازیر می کند و شخصیت پسران کامل تر و ظاهری جذاب تر به آن می دهد. در ادامه بهترین عطر و ادکلن های مردانه مناسب برای پسران نوجوان را ذکر می کنیم:

عطر ورساچه پور هوم (Versace Pour homme)، ادکلن دیور هوم اسپرت 2017 ( Dior Homme Sport 2017 )، ادوتویلت دیویدوف کول واتر ( Davidoff Cool Water )، عطر هوگو ( Hugo for Men ) از عطر های مناسب برای پسران نوجوان می باشد.

عطر مناسب برای دختران نوجوان

دختران نوجوان، بیشتر دوست دارند در هر محیطی دیده شوند و تمام توجه اطرافیان را به خود جلب نمایند. بیشتر عطر های زنانه خوشبو موجود در بازار که مناسب سن نوجوانان است برای دختران نوجوان مناسب می باشد. عطر دخترانه بهتر است دارای رایحه هایی با نت شیرین و خوشمزه، یا ترکیبی از عطر های گل ها و میوه باشد‌.

معمولا دختران نوجوان زیاد از عطر و ادکلن استفاده می کنند، بنابراین پیشنهاد می کنیم عطر های تند خریداری نکنند. در واقع عطر دخترانه مناسب دختران نوجوان، باید رایحه ای سبک ولی ترش و شیرین با طعم های خوشمزه باشد. رایحه های خوشبویی که عطر شکلات، پاستیل، یا نت های گل‌دار و میوه‌ای باطراوت باشد.

به طور معمول عطر های سبک میوه ای و کمی ترش و شیرین، مورد استقبال دختران می باشد. چون بوی پاستلی این نوع عطر ها به آن ها در جلب توجه اطرافیان کمک می کند.

هیجانات و احساسات دختران در انتخاب عطر

نوجوانان در این دوره سنی در حال یافتن درک جدیدی از خصوصیات شخصیتی خود هستند. بنابراین گرایش به خوبی ها کاملا طبیعی می باشد و زیبایی نیز یکی از این موارد است که مایل به یافتن آن هستند.

بوی خوش باعث ایجاد اعتماد به نفس در دختران نوجوان می شود. و آنها می توانند قدرت اعلام حضور و جلب توجه مثبت را به سمت خود پیدا نمایند. عطر دخترانه باید رایحه ای خاص و سبک داشته باشد تا در جمع های بزرگ و کوچک دوستانه لطیف و سرزنده به نظر آیند.

‌بهترین گزینه برای خرید عطر برای نوجوانان دختر عطرهای زنانه یا ادکلن دخترانه ملایم است. چون علاوه بر دارا بودن رایحه سبک، استایلی نوجوان پسند به دختران می بخشد.

از جمله عطر های زنانه مناسب دختران نوجوان، آن هایی هستند که نشان دهنده ظرافت، لطافت و حساسیت های دخترانه در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ باشند. هیجانات و سلایق در سنین نوجوانی زیاد دارای تعادل و ثبات نیست. بنابراین خرید عطر هایی که غلظت کمی دارند گزینه مناسبی می باشد.

عطر دخترانه نوجوان، باید با هیجانات و احساسات آن ها در یک مسیر باشد. به طور معمول دختران نوجوان اعتماد به نفس کمی دارند و به سرعت تحت تاثیر نظرات دیگران در مورد ظاهر و استایل شان قرار می گیرند. خرید عطر خوشبو و جذاب به آنها کمک می کند تا مورد تحسین دیگران قرار گیرند، و این کار باعث افزایش احساس رضایت درونی در آن ها می شود.

چه نوع عطری مناسب روحیه لطیف دختران است؟

انتخاب عطر مناسب برای دختران نیاز به دقت بیشتری دارد. چون نوجوانان در این سن روحیه ای شاد و سرزنده دارند. پس باید عطری از آن ها استشمام شود که مناسب روحیه پر انگیزه، لطیف و شاد آن ها باشد. نت هایی مانند بوی میوه و عطر وانیل به دلیل داشتن رایحه ای ساده و ملایم، بویی آرامش بخش و عاشقانه ایجاد می کند.

به طور معمول برند های بزرگ عطر مخصوصی را برای رده سنی عطر دخترانه نوجوان تولید نمی نمایند. اما رایحه برخی از عطر های خود را به گونه ای طراحی می کنند،‌ که با روحیات و سلایق دختران نوجوان هماهنگی داشته باشد.

رایحه این عطر ها، رهایی، عشق و شادی را به همراه دارد، به همین دلیل برای دختران نوجوان هم بسیار مناسب می باشد. در ادامه چند عطر زنانه معروف، مناسب برای سن و روحیه دختران نوجوان را نام می بریم.

عطر شنل چنس او تندر (Chanel Chance Eau Tendre EDT)، ادوپرفیوم دیور پویزن گرل (Dior Poison Girl EDP)، ادکلن لانکوم ایدول (Lancome Idole)، عطر مارک جاکوبز دیزی دریم (Marc Jacobs Daisy Dream) و تعدای دیگر از عطر و ادکلن های دیگر در این رده هستند.

کلام آخر

با توجه به معیارهای انتخاب عطر برای نوجوان در سنین مختلف که در این مطلب از فروشگاه عطربان اشاره شد. می توان گفت سن و سال از فاکتور های با اهمیت در خرید عطر مناسب است. به دلیل مهم بودن این مسئله، بعضی از شرکت های سازنده، رده سنی مناسب عطر را بر روی شیشه آن قید می کنند. در نتیجه باید در زمان انتخاب عطر برای سنین مختلف، دقت، صبر و حوصله زیادی به کار ببرید تا مطابق با سن و سلیقه فرد نوجوان انتخاب شود.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید