در سر تا سر جهان بانوان بسیاری به عنوان ورزشکار حرفه ای معرفی می شوند. کسرت این جمعیت، عطرسازان را به این فکر واداشت که به ساخت برخی انواع عطر زنانه اسپرت برای استفاده ورزشکاران بانوان بپردازند. این عطر ها رایحه ای دارند که تحرک و فعالیت افراد را تقویت کرده و به آن ها انرژی بیشتری می دهند. با عطربان همراه باشید تا عطر های مخصوص به بانوان ورزشکار را بیشتر بشناسید. 

عطر زنانه

کارایی عطر های ورزشکاری

زمانی که به خرید عطر و ادکلن می پردازید، فروشنده سوالاتی از شما در راستای نحوه استفاده تان از عطر مربوطه می پرسد؛ این که عطر را برای میهمانی های شبانه خود خریداری می کنید و یا برای روزمره و استفاده روزانه، به دنبال یک عطر زنانه مرغوب می گردید. از عطر برای استفاده در محل کار اداره خود بهره می برید و یا ورزشکار هستید و عطر را برای استفاده در باشگاه های ورزشی استفاده خواهید کرد. در واقع این پرسش ها می توانند، شما را در رسیدن به یک عطر زنانه مناسب برای محیط های ورزشی یاری رسانند. 

تصور کنید که در یک باشگاه سرپوشیده، عده زیادی از بانوان در حال ورزش و انجام حرکات پر هیجان و تمرین های پر تحرک هستند. بدون شک بدن آن ها در اثر جنب و جوش فراوان تعریق فراوانی دارد و بوی ناخوشایندی از بدن افراد، در این محیط ها ساطع می شود. در چنین شرایطی عطر زنانه اسپرت و ورزشی با خصوصیات و مشخصات ویژه خود، به کمک می آیند. در ادامه با برخی خصیصه های عطر و ادکلن های اسپرت آشنا می شویم.

ویژگی های عطر زنانه اسپرت

  1. انواع عطر های اسپرت، در واقع مردانه هستند و با این نشان تولید می شوند. مردان به سبب کار و فعالیت طولانی مدت و آناتومی بدنی که دارند، تعریق زیادی در طول روز دارند. و بوی بدی از بدن آن ها در اثر این تعریق ساطع می شود که بیش تر از بدن خانم ها است. به همین سبب استفاده از عطر و ادکلن های اسپرت برای آن ها واجب ارزیابی می شود. عطر ها سبب می شوند که از بوی تند عرق آن ها جلوگیری شود و انرژی بیش تری به این افراد منتقل شود. 
  2. یکی از مهم ترین خصیصه های انواع عطر زنانه اسپرت، این است که از رایحه های خنک و چوبی و ادویه ای تشکیل شده اند. خنک بودن بوی آن ها، سبب شادابی و نشاط بدن می شود. رایحه های قوی آن ها نیز انرژی بدن را بالاتر می برد. چون بدن در اثر تحرک شدید ورزشی، متابولیسم بالاتری داشته و دمای بدن بالاتر می رود، بنابراین عطر های خنک کننده برای این شرایط مفید خواهند بود. 
  3. در ساخت برخی از عطر های اسپرت مواد طبیعی را با خاصیت عطر درمانی یا آرموتراپی ترکیب کرده اند که به ورزشکار آرامش می دهد. این احساس آسودگی و آرامش، در ورزشکارانی که در یک مسابقه حضور دارند، تاثیر بسیار مثبتی را ایفا می کند. و به آن ها احساس پیروزی، شادابی، نشاط و انرژی مثبتی را هدیه می دهد. 
  4. چون اغلب ورزشکاران جوان هستند، رایحه این عطر ها نیز مخصوص به روحیه جوانان ساخته شده است. و به اصطلاح جوان پسند هستند.

عطر زنانه اسپرت

دسته بندی عطر های اسپرت

  1. انواع عطر زنانه اسپرت کلاسیک: این عطر ها مخصوص به ورزش هایی همچون قایق رانی، اسب سواری و دریانوردی است. این عطر ها بیش تر مورد پسند ورزشکاران مسن و کهن سال هستند. عطر های کلاسیک مرکباتی، یا آروماتیک های سبز، در این دسته عطری اسپرت جای می گیرند. 
  2. عطر زنانه اسپرت چوبی: این دسته از عطر و ادکلن های اسپرت، رایحه ای با نت های ادویه ای و چوبی دارند. که ماندگاری آن ها بسیار بالا است و از طرفی محیط را جدی تر و رسمی تر خواهند کرد. البته شادابی و نشاطی که ایجاد می کنند، کم تر از دسته های دیگر است. 
  3. عطر زنانه مرکباتی اسپرت: این دسته عطر ها که بسیار مورد پسند جوانان هستند، خاصیت پوشانندگی بوی بد را بسیار خوب ایفا می کنند. این عطر ها حس شادابی و خنکی را به وفور در شما ایجاد خواهند کرد. 
  4. انواع عطر زنانه اقیانوسی: این دسته از عطر ها طراحی ویژه ای دارند. دریا و اقیانوس ها ابهت ویژه ای دارند و این حس قدرت را در شما نیز ایجاد می کنند. با عطر های اقیانوسی انگیزه شما بالاتر می رود و بهتر می توانید، احساس برتری جویی در خلال مسابقات را کسب کنید. 

در ادامه با برخی از انواع عطر و ادکلن های اسپرت و ورزشی آشنا می شوید.

عطر زنانه SPORT ICE FOR WOMEN

این عطر از برند بربری، مخصوص بانوان و زنان ورزشکار است. با این رایحه خنکی و خستگی از جسم شما خارج می شود. رایحه خنک و گل دار این عطر اسپرت، حس حرکتی زیادی را در شما ایجاد می کند. پویایی و نشاط شما با آن ها دوچندان می شود. افزون بر این انرژی مورد نیاز شما با این عطر تامین می شود. 

عطر BOSS BOTTELD SPORT از برند HUGO BOSS

این عطر اگر چه یک عطر مردانه است، اما همان طور که گفته شد، بیشتر عطر های اسپرت مخصوص به خانم ها و آقایان هستند. هیجانی که با استفاده از آن در بدن شما ایجاد می شود، قابل توصیف نیست. رایحه آن گریپ فروتی و لیمویی است. این ترکیب مرکباتی با لایه هایی از اسطوخودوس نیز ترکیب شده است و از این رو رایحه ای خنک و ملایم دارد. 

همچنین بخوانید «رایحه های خاص برای افراد خاص»

عطر زنانه POLO SPORT WOMAN از برند Ralph Lauren

این عطر زنانه اسپرت مخصوص بانوان ورزشکار فعالی است که به رایحه های تند و تیز علاقه دارند. اگرچه عطری قدیمی محسوب می شود، اما همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. این عطر طبعی سرد و خنک دارد. استفاده از آن در ورزش های صبحگاهی، جسم و روح شما را زنده و با نشاط خواهد کرد! رایحه لیمو، فریزیا و پنجه مریم، در ترکیب با گل های رز مخملی، در آن حسی خاص را خلق کرده است. چوب صندل، ترکیباتی از عنبر، بوته های وحشی و نعناع هندی نیز در نت های آن وجود دارد، که طراوت آن را دو چندان کرده است. 

عطر زنانه POLO SPORT WOMAN

عطر زنانه CHANEL HOMME SPORT

این عطر اسپرت زنانه از برند چنل، سطح انرژی شما را چندین برابر می کند و به شما کمک می کند که یک ورزشکار حرفه ای و فعال باشید. استفاده از آن ها در زمان هایی که روز سختی در پیش دارید، بسیار توصیه می شود. رایحه آن تلاش و تحرک را در شما بیدار می کند. عطر و بوی آن، آمیخته ای از عطر پرتقال های ماندارین، رایحه های دریایی، فلفل، سدر، شکوفه های نارنج، وانیل و ... است. 

عطر زنانه CHANEL HOMME SPORT

ادکلن سبز و اسپرت میلانو

این عطر اسپرت، رایحه ای با طراوت دارد. نسل جوان همیشه از آن استقبال کرده اند و مورد پسند آن ها بوده است. با آن جذابیت و قدرت خود را به رخ می کشید. روایح آن در نت های سه گانه شامل رایحه های چوبی و جنگلی است که طراوت را از آن ساطع می کند. در قسمت میانی، رایحه ادویه جات احساس می شود که شور و حال ورزشکاری شما را بیدار می کند. سپس در قسمت پایانی عطر سرخس است که به مشام می رسد. طبع این عطر زنانه، گرم و تند است. جالب تر این که این رایحه ساخت ایران است! 

ادوتویلت زنانه آدیداس مدل Natural Vitality

Natural Vitality یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود. این عطر در سال 2008 در بسته بندی های 50 میلی لیتری از کشور آمریکا به بازار های عطر و ادکلن اسپرت راه یافت. ادو تویلت آدیداس مدل Natural Vitality، رایحه ای خنک و شیرین دارد و در بین نت های آن، رایحه دلپذیر گل ها، مرکبات و رایحه های انرژی بخش چوبی را احساس می کنید. نت های آغازین آن گوجه فرنگی، پرتقال، سیب و سرخالو هستند. در قلب رایحه آن عطر هندوانه و نت های گلی شامه را می نوازد. در انتهای آن نیز رایحه چوب و صندل است که استشمام می شود.

ادوتویلت زنانه آدیداس مدل Natural Vitality

ادوپرفیوم سدیوس girl blue gradient

این عطر مخصوص روز های آفتابی و گرم است. این عطر اسپرت زنانه بسته بندی بسیار شیکی دارد و برای هدیه دادن مناسب است. عطر و بوی آن شیرین و خوراکی است. ساختار رایحه ای آن نیز شکلات و مرکبات است و روایح گل دار در آن عرض اندام می کنند. این ادوپرفیوم ترکیبی از روایح روشنی بخش است و از عطر گل های مریم و یاس تشکیل شده است. در خلال آن رایحه ای مرموز از کاکائو نیز به مشام می رسد، که آن را دلپذیر تر کرده است. 

سخن پایانی...

به طور کلی عطر های اسپرت، روحیه ای اکتیو و چست و چابک را در شما بیدار می کنند. این که یک عطر زنانه اسپرت است یا نه، از روی بسته بندی و محتویات درون آن و روایحی که از آن شنیده می شود، قابل تشخیص است. همچنین در سایت عطربان برخی از بهترین برند های عطر و ادکلن اسپرت را به شما معرفی کردیم که می توانید، آنها را نیز در بین انتخاب های خود قرار دهید.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید