آلبرتو موریلاس "ALBERTO MORILLAS" یک عطار سرشناس برای افراد علاقه مند به عطر است. وی در سویای اسپانیا و در سال 1950 میلادی، به دنیا آمده است. شروع علاقه موریلاس به عطرسازی، زمانی آغاز شد که در سنین نوجوانی بود. در آن زمان، وی با خواندن مقاله ای در مورد خانه مد ژان-پل گالیته این انگیزه را یافت تا در بزرگسالی به دنبال رشته های هنری و عطرسازی برود.

او در سن 18 سالگی، برای رسیدن به آرزوی خود، وارد مدرسه ای در ژنو با رشته های هنری شد. در آن زمان، معمولا افراد باید خودشان در تهیه عطرها، تجربه کسب می کردند. البرتو موریلاس نیز به تنهایی و به صورت انفرادی تلاش می کرد. ماه ها به تلاش هایش ادامه داد و سرانجام توانست به عنوان جوان ترین عضو، وارد بزرگ ترین شرکت تولید کننده اسانس ها و روایح شود.

سبک طراحی های آلبرتو موریلاس

آلبرتو موریلاس به دلیل تلاش هایی که می کرد و خلاقیت هایی که داشت، توانست به سرعت پیشرفت کند و دست به طراحی خاص ترین رایحه ها بزند. این خلاقیت، به واسطه تلاش هایی که در این عرصه انجام داده بود، تقویت شده بود. طراحی های آلبرتو موریلاس، به دلیل اینکه از هیچ روش ثابت و عامیانه ای استفاده نمی کند، به شدت متفاوت و دارای طرفداران بیشماری است. همچنین به واسطه این طراحی ها، توانست در سال 2003، جایزه FRANCOIS COTY را که به بهترین عطارها داده می شد، کسب کند.

آلبرتو موریلاس، برای یادگیری فنون عطر سازی، هیچ دوره ای را مروبوط به این رشته نگذرانده و به صورت کاملا خودآموز و تجربی، اطلاعاتی را در مورد این رشته به دست آورده است.

ترکیبات عطرهای طراحی شده توسط آلبرتو موریلاس

آلبرتو موریلاس در طول فعالیت حرفه ای اش در عرصه عطرسازی، هیچ گاه برای تولید عطرهای خاص و نیش تلاش نکرد. هدف وی همواره تولید عطرهایی با مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بود و هیچ گاه از مواد نامرغوب، استفاده نمی کرد. همیشه روایح طبیغی را اساس طراحی عطرها می دانست و با استفاده از ترکیبات طبیعی جدید و منحصر به فرد و همچنین رایحه های مصنوعی که در فیرمینچ تولید می شد، به طراحی عطرهای خاص و خوش رایحه می پرداخت. البرتو موریلاس برای طراحی عطرها، همواره رایحه هایی با تغییرات و مشابه سازی های متفاوت، انجام داده و سپس بهترین آن ها را انتخاب می کند.

موریلاس می دانست که برخی از عطرها به دلیل وجود نقص در طراحی و ترکیب مواد، به رایحه ای خاص و بی نظیر بدل شده اند. از همین رو به رمز و راز اشتباهات در طراحی عطرها و ایجاد روایح پرطرفدار، آگاه بود. وی از این موضوع به نفع خود استفاده کرده و توانست رایحه های خاصی را با استفاده از این روش، تولید کند.

همکاری با برندهای جهانی

آلبرتو موریلاس، یک طراح موفق عطر است که برندهای زیادی به دنبال همکاری با وی هستند. از جمله برندهایی که موفق به این همکاری شده اند، ورساچه، آنجل شلیسر و جورجیو آرمانی هستند. عطرهایی که به دست آلبرتو موریلاس برای این برندها طراحی شد، شامل PENHALIGON'S The Tragedy of Lord George ,LANVIN Oxygene for Women ,LANVIN Lanvin L'Homme ,Philipp Plein The $kull , Salvatore Ferragamo Uomo Salvatore Ferragamo Signature ,Giorgio Armani Acqua di Gio profumo ,GIVENCHY Blue Label EDT ,Angel Schlesser Essential EDT ,Versace Eros Pour Femme EDP هستند.

ادکلن آرماند باسی این رد زنانه

عطر آرماند باسی این رد, عطربان

خرید ادکلن آرماند باسی این رد زنانه

آرماند باسی این رد، یک عطر زنانه می باشد که می تواند یکی از گزینه های مورد نظر برای استفاده در پاییز و زمستان باشد. روایح به کار برده شده در این ادکلن، عموما از گل ها و گیاهان هستند و استفاده از آن برای افرادی که به گیاهان و گل ها علاقه دارند، توصیه می شود. برند آرماند باسی این عطر را در غلظت ادو پرفیوم و ماندگاری بسیار زیاد طراحی و وارد بازار کرده است تا شگفتی دیگر در ترکیب رایحه ها ایجاد کند.

ادکلن ورساچه دیلان بلو مردانه

ورساچه دیلان بلو

خرید ادکلن ورساچه دیلان بلو مردانه

عطر ادکلن ورساچه دیلان بلو به واسطه رایحه هایی که در آن وجود دارد، در دسته ای گروه بویایی قرار می گیرد که به معطر فوژه معروف است. با مشاهده نت های موجود در این عطر پی خواهید برد که این عطر، یک عطر خاص به همراه طبعی سرد است. این ویژگی ها، عطر ادکلن ورساچه دیلان بلو را برای استفاده در فصول گرم سال مناسب می سازد. اصلی ترین ویژگی هر ادکلن، غلظت آن است. چرا که میزان پخش بو و ماندگاری آن را تعیین می کند. غلظت این عطر در دسته ادو تویلت قرار گرفته است. به سبب این غلظت، ماندگاری بسیار عالی و پراکندگی نسبتا خوب در این عطر ایجاد شده است.

ادو تویلت ورساچه برایت کریستال زنانه

ورساچه برایت کریستال

خرید ادو تویلت ورساچه برایت کریستال زنانه

طبعی که با ترکیب مواد در ادو تویلت ورساچه برایت کریستال زنانه ایجاد شده است، طبعی معتدل و نسبتا خنک می باشد. این ترکیب، استفاده از این عطر را در تمامی فصول سال امکان پذیر کرده است. در این ترکیب، اکثر مواد در دسته گل ها و گیاهان قرار گرفته اند و به همین دلیل در گرده بویایی گلی میوه قرار داده شده است. اصلی ترین ویژگی این عطر، تولید آن در چند غلظت می باشد. ادو پرفیوم ورساچه برایت کریستال زنانه، غلظت ادو پرفیوم این عطر است.

ادو تویلت ورساچه پور هوم مردانه

ورساچه پور هوم

خرید ادو تویلت ورساچه پور هوم مردانه

یکی از عطرهایی که دارای طبع سرد و نسبتا شیرین است و برای فصول گرم مناسب می باشد، عطر ورساچه پور هوم مردانه می باشد. اگر جزو عاشقان عطر باشید با نگاهی کوتاه به ترکیبات این عطر، متوجه می شوید که در دسته معطر فوژه قرار می گیرد. به دلیل وجود مواد فرار بیشتر نسبت به پرفیوم و ادو پرفیوم، این عطر از پراکندگی بیشتری برخوردار است. ماندگاری آن نیز متوسط و در سطح مطلوبی قرار دارد.

سخن پایانی

هدف ما از نوشتن این مقاله در عطربان، بررسی زندگینامه عطار اسپانیایی آلبرتو موریلاس بود. در پایان، چند نمونه از عطرهای معروف طراحی شده توسط وی را یادآور شده و برخی ویژگی های آن ها را ذکر کردیم. در صورتی که قصد دارید تمام عطرهای ALBERTO MORILLAS را مشاهده کنید، بر روی "عطرهای آلبرتو موریلاس" کلیک کنید و تمام عطرهای او را در سایت عطربان مشاهده کنید.