عطر ها در مدل ها و برند های متفاوتی در بازار ها وجود دارند؛ اما آن چه در این رابطه مطرح می شود، تشخیص عطر اصل و اورجینال، از عطر های فیک است. در واقع در حین خرید عطر و ادکلن، باید بتوانید تفاوت تستر اصل و فیک را دریابید و در این خصوص دارای مهارتی باشید. تستر عطر و ادکلن همان رایحه ای است که در حین خرید برای امتحان کردن عطر آن را به مشتری ارائه می دهند. حال باید دید که تستر چیست؟

فروشندگان با این تستر ها به معرفی عطر ها می پردازند. با استفاده از آن می توانیم، به رایحه نهایی عطر و ادکلن پی ببریم؛ پس خیلی اهمیت دارد که نوع این تستر به رایحه اصلی آن شباهت داشته باشد. تستر فیک شما را در خرید عطر گمراه خواهد کرد. در این مقاله با عطربان همراه باشید تا این بار که به فروشگاه های عطر فروشی مراجعه کردید، دیگر تفاوت بین تستر ها را به خوبی دریابید و گول چرب زبانی های فروشندگان را نخورید! 

 تستر عطر

معرفی کلی تستر های عطر و ادکلن

در مراجعه به فروشگاه ها، برخی فروشندگان سودجو ادعا می کنند که عطر تستر مورد نظر، هیچ تفاوتی با نمونه اصل آن ندارد. حتی ادعا می کنند که تستر فیک ماندگاری بیش تری دارد! بدون شک این ادعا از پایه غلط است. در کارخانه های تولید عطر، معمولا به ازای هر جین عطر( معمولا دوازده عدد از هر عطر) برای آن یک تستر یا آفر درون جعبه قرار می دهند. بر روی این تستر ها واژه Tester-Not for Sale را مشاهده خواهید کرد. اغلب تستر ها را در داخل یک پاکت یا جعبه سفید رنگ مقوایی قرار می دهند. تستر ها بدون جعبه ارائه نمی شوند. شرکت های عطر سازی آن ها را رایگان در اختیار فروشندگان قرار می دهند.

هدف از ارائه تستر ها، عدم باز شدن جعبه اصلی عطر برای معرفی آن به مشتریان است. تستر عطر و ادکلن، تنها یک تفاوت با عطر های اصل دارد؛ تفاوت آن در رسمیت بسته بندی آن است. این روز ها خرید این عطر ها به صورت اینترنتی رایج شده است، در صورتی که جنبه فروشی ندارند. ترکیب تستر ها هیچ تفاوتی با نوع اصل آن ندارد. اما به شرطی که تفاوت تستر اصل و فیک را بدانید و نوع اصلی آن را استشمام کنید. تستر ها فقط برای امتحان و آزمون و خطای مشتریان تولید می شوند و به همین دلیل نیز برای آن برند تجاری و بسته بندی های شیکی ارائه نمی شود. در ادامه تفاوت عطر های اصلی با تستر ها را بیان کرده ایم.با ما همراه باشید. 

همچنین بخوانید «نحوه تشخیص بهترین عطر فصل»

بررسی تفاوت تستر عطر و ادکلن با نوع اصل آن

می توان گفت که تستر ها با نمونه های اصلی آن عطر، تفاوتی ندارند؛ تنها فرقی که گاها در بین این دو دیده می شود، این است که برخی تولید کنندگان در نت اولیه تستر ها رایحه ها را کمی قوی تر می کنند که مشتری بیش تر به خرید آن ترغیب شود. اما در اصل ترکیبات تستر با عطر هیچ تفاوتی ندارد. چون مشتری باید با استشمام آن به رایحه ای که از عطر آن به مشام می رسد، پی ببرد. و درباره رایحه عطر مورد نظر قضاوت کند؛ پس شباهت این دو خیلی اهمیت دارد. 

متاسفانه در ایران تقلباتی در این زمینه صورت می گیرد و گاها تستر عطر و ادکلن از خود عطر، کیفیت بالاتری دارند و ماندگار تر هستند. حال می خواهیم ببینیم که تستر های تقلبی چه هستند و برای چه به آن ها تقلبی می گویند؟ 

 تستر عطر

تستر عطر و ادکلن تقلبی

در برخی کشور ها همچون ترکیه و یا امارات، مشاهده شده است که تستر ها را کپی کرده، و با آن ها به پر کردن شیشه های اصلی تستر ها یا عطر های اصلی می پردازند که یک کلاهبرداری آشکار است. تفاوت تستر اصل و فیک، در بچ کد آن ها نیز می باشد. بچ کد عطر اصلی باید با بچ کد آن در تستر مطابقت داشته باشد. در حین خرید این کد ها را که بر بسته بندی آن ها درج شده است، بررسی کنید. اصولا تستر های اصل دارای بسته بندی هستند. برخی از آن ها ممکن است، درب نداشته باشند، اما بدون استثنا همه آن ها بسته هایی مقوایی و کارت هایی سفید رنگ یا کاهی دارند که درب آن مهر و موم و پلمپ شده است. 

گاها دیده شده است که درون شیشه های اصلی عطر ها و ادکلن ها، از تستر های کپی شده ریخته اند و آن ها را با نام اصلی برند، به بازار ارائه کرده اند. یا این که شیشه های تستر های اصلی عطر ها را با این تستر های کپی شده پر می کنند که باز هم به ضرر برند های جهانی خواهد بود. در مطلب بعدی به تشخیص تستر های تقلبی از انواع اصیل آن که می تواند، اطلاعاتی مفید برای همه دوست داران عطر و ادکلن ها باشد، می پردازیم. 

تشخیص تستر عطر و ادکلن تقلبی

برای تشخیص این اقلام تقلبی، روش های بسیاری وجود دارد. 

  1. یکی از این روش ها توجه به بارکد موجود بر بسته بندی عطر است؛ بارکد روی محصول را می توان در گوگل سرچ کرد و به راحتی پی به اصل بودن یا تقلبی بودن آن برد. اصولا تفاوت تستر عطر و ادکلن ها در انواع اصیل و تقلبی آن با این اعداد درج شده بر محصول به سادگی قابل شناسایی است. 
  2. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، عددی به نام بچ کد را بر روی لیبل های موجود بر بسته های تستر مربوطه درج کرده اند که عین همان عدد باید بر روی بسته بندی عطر مورد نظر نیز بیاید. این بچ کد ها باید تطابق داشته باشند. به دلیل وجود این اعداد، وجود بسته بندی ها برای تستر امری ضروری است و به طور کل از خرید تستر های بدون بسته خودداری کنید. 
  3. برخی فروشندگان ادعا می کنند که تستر عطر و ادکلن، درب و کارتن ندارد، توصیه می کنیم که به محض شنیدن چنین جملاتی محل را ترک کنید! 
  4. اغلب تستر ها دارای سلفونی در دور جعبه هستند. البته وجود این سلفون ها بسته به نظر و سیاست صاحب کارخانه عطر سازی است. 
  5. اگر تستر مورد نظر شما اصل باشد، باید هزینه پرداختی آن معقول باشد. از خرید تستر هایی که قیمت پایینی دارند، خودداری کنید. تستر باید تنها 10 الی 20 درصد با هزینه عطر اصلی تفاوت داشته باشد. چون فرمولاسیون و ترکیب هر دو یکسان است و تفاوت قیمت آن ها نیز فقط به دلیل کم تر بودن محلول موجود در بسته  نسبت به عطر اصلی است. 

تشخیص تستر عطر و ادکلن تقلبی

تستر ها، سمپل ها و اشان ها

در مراکز خرید معتبر عطر فروشی که برند های عطر و ادکلن اصل و اورجینال را ارائه می دهند، گاها به همراه هر عطری که خریداری می کنید، یک سمپل را نیز به همراه عطر اصلی در پاکت شما از عطری دیگر قرار می دهند تا شاید با امتحان کردن آن، مجموعه آن برند را نیز خریداری کنید. این عطر های سمپل در بسته های 1 تا 2 میلی لیتری، عرضه می شوند و رایحه آن ها دقیقا مطابق با عطر اصلی است. تفاوت سمپل ها و اشان ها با انواع تستر ها در میزان اندازه آن ها است. 

بسته بندی تستر ها اغلب بزرگ تر است؛ یک تفاوت فاحش دیگر تستر عطر و ادکلن با اشان ها، هدف نهایی آن ها است! هدف اشان ها مشتریان اصلی هستند. اما هدف استفاده از تستر های عطر و ادکلن، این است که توزیع کنندگان و فروشندگان عطر ها، کار ارائه و معرفی عطر به مشتریان را بهتر انجام دهند. در واقع هدف نهایی تستر ها، فروشندگان هستند و نه مشتریان! اما امروزه سمپل ها را نیز جداگانه به مشتریان می فروشند و از آن ها به عنوان یک کالای تجاری استفاده می کنند. 

تستر ها، سمپل ها و اشان ها

سخن پایانی...

تفاوت تستر عطر و ادکلن، به سادگی قابل فهم خواهد بود. اگر چه این روزها برخی تستر های کپی را با چنان ظرافتی به تولید می کنند که تشخیص آن ها تنها با استشمام، حتی از عهده متخصصان عطر و ادکلن نیز بر نمی آید! برای نیل به این هدف بسته بندی های آن ها را مد نظر قرار دهید. برخی مارکت پلیس ها نیز برای خرید و فروش این تستر ها، غیر قابل اعتماد هستند.

انواع تستر عطر و ادکلن، با نمونه های اصلی آن ها هیچ گونه تفاوتی در ماندگاری و خط بو و ... نخواهند داشت و باید کاملا مطابق با آنها باشند. 

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید