بی شک، شب عروسی مهمترین رویداد زندگی هر فرد است. در این شب باشکوه، عروس بهترین لباس عروس و داماد نیز بهترین کت شلوار را می‌پوشد. با توجه به سلیقه و انتظارات خود سعی می‌کنند این شب را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند. مهمان‌های فراوان، سالن عروسی زیبا و خاص، دکوراسیون و گروه موزیک عالی، یک شب خوب را برای همه می سازد. اما شاید بیشتر نگاه‌ ها متوجه عروس باشد. معمولا عروس خانم‌ ها با حساسیت خاصی لباس، زیورآلات و نوع آرایش خود را انتخاب می‌کنند و سعی دارند از هر نظر بهترین را گلچین کنند. اما چیزی که شاید به چشم نیاید اما در حقیقت مسئله بزرگی است، انتخاب یک عطر مناسب برای این روز مهم است. اگر می‌خواهید خصوصیات یک عطر عروس خوب را بدانید با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین عطر برای شب عروسی

شب عروسی خاطره‌ انگیزترین و بهترین شب برای هر فرد است. همه چیز باید در این شب، خاص و شیک باشد. از لباس عروس و داماد تا آرایش، گل و ماشین عروس باید در بهترین حالت خود باشند. رایحه یک عطر خاص در این شب می‌تواند همیشه در ذهن و روح شما بماند. و هر زمان که آن را استشمام می‌کنید خاطره شب عروسی در ذهنتان زنده شود. اگر می‌خواهید خاص‌ ترین عطر را برای مراسم ازدواج خود انتخاب کنید، باید نکات مهمی را در هنگام خرید بهترین عطر عروس رعایت کنید. 

زمان مناسب خرید عطر عروسی

انتخاب عطر عروس نیز مانند دیگر وسایل آرایشی و لباس، نیاز به دقت بالا دارد. از این رو مطمئن باشید زمان کافی برای انتخاب و خرید عطر بهترین شب زندگی تان، داشته باشید. آن را به آخرین لحظات خرید خود موکول نکنید. روزی را برای خرید عطر عروسی با همسرتان انتخاب کنید، که هر دو سرحال باشید. می‌توانید قبل از خرید، اطلاعاتی راجع به عطرها بدست بیاورید. سعی کنید چند مغازه را بگردید و عطرهای هماهنگ با سلیقه خود را تست کنید. البته در نظر داشته باشید که بازدید از تعداد زیادی از مغازه‌ها ممکن است شما را خسته کند و یا تصمیم‌گیری را برای شما سخت کند. بنابراین سعی کنید عطر مناسب خود را بشناسید و فقط به چند مغازه معروف و خوب سر بزنید.

خرید عطر عروسی

محل برگزاری جشن عروسی

شاید جالب باشد که بدانید مکانی که قصد دارید در آن جشن خود را برگزار کنید بر نوع عطر عروس تاثیر می‌گذارد. اگر قصد دارید عروسی خود را در تالار شیک یا سالن سر بسته بگیرید بهتر است به فکر یک عطر شیک و لوکس مانند رایحه صندل یا کارامل باشید. عروسی در ساحل یا شهرهای شمالی، نیاز به یک عطر سبک و خنک دارد. در مراسم هایی که از تم گل‌ های فراوان رز یا دیگر گل‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است عطر مخصوص عروس همراه با نت‌هایی از گل‌ها باشد. عروسی در باغ با عطری شیرین با پایه گل‌ها به یادماندنی‌ می‌شود. 

عطر روغنی با ماندگاری بالاتر برای عروس

در زمان مراسم عروسی دیگر زمانی برای تجدید عطر خود نخواهید داشت. و از طرفی دوست دارید همچنان در طول مراسم خوش بو بمانید. برای انتخاب عطر برای جشن عروسی، عطری که نسبت روغن به الکل و آب بیشتری دارد، مناسب‌تر است. این عطرهای روغنی با ماندگاری بالای خود، مناسب‌ترین گزینه برای مراسمات خاصی چون عروسی هستند. همچنین این عطرها به راحتی با حرکت و رقص شما در هوا پراکنده می‌شوند. 

تست دقیق عطر مناسب عروس

زمانی که می خواهید یک عطر عروس را انتخاب کنید، بهترین مکان برای تست آن، روی پوست و در نقاط نبض‌دار بدن است. مقداری از عطر را روی مچ دست یا داخل بازوی خود بزنید. به رایحه اولیه آن دقت کنید، بعد از گذشت مدت زمانی دوباره آن قسمت را ببوید. همه عطرها و ادکلن‌ها رایحه اولیه و نهایی متفاوتی دارند. بنابراین در این مورد دقت کنید و همان احساس اولیه خود نسبت به رایحه عطر را ملاک خرید قرار ندهید. حتی توصیه می‌شود بعد از زدن یک عطر حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد از آن رایحه نهایی را استشمام کنید و تصمیم بگیرید.

رایحه جدیدی را برای عطر عروسی انتخاب کنید

اگر همیشه از نوع خاصی از عطرها یا ادکلن‌ها استفاده می‌کنید، برای شب عروسی خود کمی از آن عطر فاصله بگیرید. سعی کنید یک عطر جذاب‌تر را انتخاب کنید. به هر حال این شب خاص باید با عطر عروس خاص به یادماندنی تر شود. با عطر خاص و جدید خود در ذهن مهمان‌ها فراموش نشدنی خواهید شد.

عطر مناسب فصل را انتخاب کنید

عطر مناسب فصل

عطر های مختلف حس خنکی و گرما را به ما القا می‌کنند. اگر مراسم عروسی تان در فصل گرم سال است، عطری خنک بخرید. عطر شما باید احساس سبکی و خنکی را در شما ایجاد کند. به همین ترتیب در فصل سرما یک عطر عروس گرم و شیرین و یا تلخ در مراسم شما ماندگار تر خواهد شد. 

انتخاب عطر عروس مطابق سلیقه

در آخر با دانستن تمام این نکات، سلیقه و حس خودتان و همسرتان را نیز در نظر بگیرید. اگر به رایحه خاصی علاقه ندارید خود را مجبور به انتخاب آن نکنید. جشن عروسی، مخصوص شما است و باید با عطری که از رایحه آن لذت می برید این روز را در ذهن خود ماندگار کنید.

در زمان خرید عطرهای زیادی را نبویید، زیرا قدرت بویایی خود را از دست می‌دهید و ممکن است در انتخاب خود دچار اشتباه شوید. بنابراین زمان و حوصله زیادی را برای خرید عطر اختصاص دهید. جنس پوست نیز بر ماندگاری عطر عروس تاثیر گذار است. اگر پوست خشکی دارید عطر زمان کمتری بر روی پوست شما می‌ماند. اما پوست‌های چرب به دلیل رطوبت بالاتر، عطر را بیشتر نگه‌ می‌دارند.

اسپری عطر عروس روی نقاط خاص بدن

حال که عطر مناسب خود را انتخاب کرده‌اید در زدن عطر در شب عروسی دقت کنید. باید نقاطی از بدن را انتخاب کنید که موجب ماندگاری عطر و همچنین پراکنده شدن عطر عروس در فضا شود. در نقاطی که احتمال عرق کردن بیشتر است محل مناسبی برای عطر زدن نیست. زیرا رایحه خوب عطر با بوی بدن ترکیب شده و اصلا جالب نمی‌شود. داخل آرنج، سینه، مچ دست روی ران ها و مخصوصا پشت گوش و زیر گردن بهترین قسمت‌ها برای اسپری عطر برای جشن عروسی هستند. نکته مهم این است که از زدن بیش از اندازه عطر به خود اجتناب کنید و به مقدار لازم عطر بزنید.

اسپری عطر عروس

انواع عطرها از نظر ماندگاری

یکی از ویژگی‌ های مهم در انتخاب عطر عروس، ماندگاری بالای آن است. ماندگاری عطرها علاوه بر فصل و نوع پوست فرد، به میزان مواد طبیعی به کار رفته در آن‌ ها بستگی دارد. هر چه مواد طبیعی نسبت به الکل و آب بیشتر باشند، ماندگاری عطر بالاتر می‌رود. از این نظر دسته بندی عطرها به شکل زیر است:

همچنین بخوانید «ادکلن اورجینال را چگونه تشخیص دهیم؟»

پرفیوم (perfume) و Esprit de perfume: این نوع از عطرها غلظت بالایی در حدود 15 تا 40 درصد دارند. به دلیل میزان مواد طبیعی بالا، ماندگاری این مدل از عطر ها حدود 9 تا 16 ساعت می باشد.

ادو پرفیوم ها Eau de perfume با غلظتی کمتر در حدود 10 تا 20 درصد در رتبه بعدی قرار می‌گیرند. این عطرها ماندگاری 6 تا 9 ساعت را در مراسم شما دارند.

عطر های با غلظت 5 تا 15 درصد نیز با نام ادو تویلت Eau de toilette‌ شناخته می‌شوند. این میزان غلظت از مواد طبیعی ماندگاری 4 تا 6 ساعته دارند.

دسته دیگری از عطرها، ادکلن ها Eau de cologne‌ هستند که ماندگای 2 تا 4 ساعت را با غلظت 3 تا 8 درصد خواهند داشت. این عطرها کمترین غلظت و در نتیجه کمترین ماندگاری را دارند. 

هر چه عطر، غلظت و ماندگاری بالاتری داشته باشد، مسلما گران‌ تر نیز خواهد بود. اگر امکان هزینه کردن برای یک عطر مخصوص عروس خوب و ماندگار را دارید، عطرهای با غلظت بالا را انتخاب کنید.

معرفی عطر مناسب عروس

در این جا دو عطر عروس خاص برای فصل گرم تابستان و فصل زمستان را به شما معرفی می‌کنیم. 

عطر Love in white

این عطر خوش با احساس خنک و شیرین می‌تواند برای فصل تابستان مناسب باشد. نت اول این عطر حسی از پرتقال به شما می‌دهد. از نت‌ میانی عطر لاو این وایت رایحه گل‌های زنبق، یاس، برنج تونکین، نرگس و ماگنولیای گواتمالا به مشام می‌رسد. و نت پایانی آن، رایحه خوش چوب صندل، وانیل و عنبر کالابری را دارد. این عطر با بسته‌بندی زیبا و سفید خود حسی آزاد و درخشان به شما می‌دهد.

عطر لاو این وایت

ادو پرفیوم فلاور بمب 

این عطر عروس، با برند ویکتور اند رولف هلندی می‌تواند اغوا کننده و خاص باشد. ادو پرفیوم فلاور بمب، ماندگاری بالا و رایحه‌ای گرم و شیرین دارد که آن را مناسب فصل زمستان کرده است. در این محصول خارق‌العاده، نت ابتدایی رایحه‌ای از برگ چای، اسمانتوس چینی و ترنج را دارد. کم کم نت میانی با رایحه ارکیده، فریزیا، یاس، رز و بهار نارنج پدیدار می‌شود. و با نعناع هندی و مشک نت نهایی به پایان می رسد.

ادو پرفیوم فلاور بمب

سخن پایانی...

انتخاب عطر عروس نیز مانند تمام وسایل این روز با اهمیت است. عطرهای مختلف با برندهای معروف، کمی گران‌تر هستند. عطر مخصوص عروسی باید جذابیت و گیرایی بالایی داشته باشد و ارزش آن را دارد تا کمی بیشتر هزینه کنید و یک عطر خاص را تجربه کنید. قبل از خرید، خصوصیات برندهای مختلف را در اینترنت سرچ کنید. عطرهای خنک و گرم و یا شیرین و تلخ را شناسایی کنید تا در هنگام انتخاب سردرگم نباشید. اگر از رایحه خاصی خوشتان نمی‌آید هرگز به سمت آن نروید. 

برای تهیه انواع ادو تویلت و پرفیوم های اصل با تنوع رایحه ها از فروشگاه اینترنتی عطربان دیدن بفرمایید. 

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید