یکی از سوالات مهمی که افراد در زمان مصرف عطر و ادکلن برایشان ایجاد می شود، مدت زمان مفید برای یک شیشه عطر می باشد. زمانی که برای خرید عطر اقدام می کنیم، به این فکر خواهیم کرد که از این حجم عطر تا چه زمانی می توان استفاده کرد؟ به خصوص زمانی که عطر و ادکلن گرانی می خریم، نگران مقدار عمر عطر هستیم. در ادامه این مطلب، به این سوال که یک شیشه عطر چند روز دوام دارد؟ پاسخ خواهیم داد. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

عمر عطر چقدر است؟

تشخیص عمر یک عطر و یا اینکه تا چند روز یا ماه می توان از یک عطر و ادکلن استفاده نمود، یکی از دغدغه های افراد می باشد. برای حساب کردن عمر عطر و ادکلن اورجینال باید از ریاضیات استفاده کنیم. به طور معمول بسیاری از افراد در زمان خرید عطر و ادکلن به حجم شیشه عطر توجه می کنند، تا مقدار مصرف عطر و عمر مفید عطر و ادکلن را حدس بزنند.

اما چون شیشه و سری یا والف ادکلن و عطر های اصل، دارای استاندارد تعیین شده نیست و با هم تفاوت دارد، بنابراین حجم مصرف عطر در هر اسپری یا پاف نیز متفاوت می باشد.

هر عطر چند پاف است؟

با توجه به موارد گفته شده، بنابراین اگر بدانیم بعد از خرید عطر، در هر بار مصرف عطر یا در اصطلاح پاف زدن، چه میزان از عطر را مصرف می کنیم و هر میلی لیتر از عطر را چند بار می توان اسپری نمود، در آن زمان می توان دوام هر شیشه عطر و میزان عمر عطر آن را بدست آورد. دانستن این موضوع در صرفه جویی هزینه و زمان کمک خواهد کرد.

برای تشخیص تعداد پاف (اسپری) در هر یک میلی لیتر عطر یک آزمایشی انجام دادیم. سه نوع عطر مختلف را انتخاب نموده و با اسپری کردن، مورد بررسی قرار دادیم. عطر های انتخاب شده دارای حجم برابری معادل ۵۰ میلی لیتر بودند.

در این آزمایش مشخص شد، میانگین تعداد دفعات اسپری این ۳ عطر در حدود 700 بار می باشد. یعنی هر ۱ میل از عطر معادل ۱۴ مرتبه پاف کردن می شود. البته این میزان می تواند در عطر هایی با والف مختلف، عددی متفاوت بدست آورد.

از آنجایی که هر یک سال برابر است با ۳۶۵ روز، و اگر هر روز یک بار عطر ۵۰ میلی لیتری را اسپری کنیم، یعنی عمر عطر اورجینال به ۲ سال خواهد رسید. البته به طور معمول در زمان مصرف عطر تعدادی بیشتر از یک مرتبه اسپری می کنیم. و با توجه به این موضوع تعداد روز های دوام عمر کمتر از ۲ سال خواهد بود.

همچنین بخوانید «نحوه نگهداری از عطر و ادکلن در دراز مدت»

یک شیشه عطر را چند بار می توان اسپری کرد؟

میزان مصرف عطر با نحوه اسپری نمودن در افراد مختلف، متفاوت می باشد. به طور میانگین خانم ها بیشتر از آقایان از عطر استفاده می کنند. حال برای درک بهتر از مدت زمان عمر عطر و روز های دوام آن لیستی برای شما تهیه کردیم. در این لیست تعداد روز های عمر عطر با توجه به حجم اسپری آن آورده شده است:

  • عطر با حجم ۵۰ میل و مصرف روزانه ۳ بار اسپری = برابر است با حدود ۲۳۳ روز
  • عطر با حجم ۵۰ میل و مصرف روزانه ۵ بار اسپری = برابر است با حدود ۱۴۰ روز
  • عطر با حجم ۵۰ میل و مصرف روزانه ۱۰ بار اسپری = برابر است با حدود ۷۰ روز
  • عطر با حجم ۱۰۰ میل و مصرف روزانه ۳ بار اسپری = برابر است با حدود ۴۶۶ روز
  • عطر با حجم ۱۰۰ میل و مصرف روزانه ۵ بار اسپری = برابر است با حدود ۲۸۰ روز
  • عطر با حجم ۱۰۰ میل و مصرف روزانه ۱۰ بار اسپری = برابر است با حدود ۱۴۰ روز

با این توضیحات می توان به این نتیجه رسید که، هر میل عطر، با توجه به نوع آن، برای اسپری به مقدار ۱۴ تا ۱۵ بار مناسب است. بنابراین اگر عطری ۵ میل حجم داشته باشد، قابلیت ۷۰ تا ۷۵ بار اسپری شدن را دارد.

حالا با این جدول، می توانید حدودا عمر عطر و ادکلن های خود را حدس بزنید. و بدانید عطر های گران قیمتی که خریداری کرده‌اید، تا کی برای شما قابل استفاده خواهند بود.

هر پیس عطر چند میلی لیتر می شود؟

اگر مایل هستید، حجم دقیق هر پیس عطر و ادکلن را بدانید که چند میل می شود و اینکه در هر دفعه مصرف عطر، چه میزان از آن را استفاده می کنید. در ابتدا باید مقدار معادل هر میلی لیتر عطر را به گرم بدانید. تا از میزان دوام عطر به صورت دقیق آگاه شوید.

میلی لیتر واحد اندازه گیری حجم است. و گرم واحد اندازه گیری جرم است. به طور مثال آب با چگالی یک را در نظر بگیرید، یک میلی لیتر در آب برابر می شود با یک گرم. اما در عطر ها چون چگالی آن متفاوت می باشد، این قیاس متفاوت می شود. برای دانستن میزان گرم، هر میلی لیتر عطر به میزان چگالی آن را نیاز داریم. با توجه به این نکته که در اینجا در مورد برابری حدودی میل و گرم گفتیم، باز پیشنهاد می کنیم، عطر و ادکلن را بر اساس گرم خریداری نمایید.

اکنون می خواهیم به سوال هر پیس عطر چند میل می باشد؟ جواب دهیم. وقتی هر یک میل، یا یک گرم، از عطر را می توان در مدت ۱ روز، به تعداد ۱۴ یا ۱۵ بار اسپری نمود. پس هر پیس عطر معادل است با ۰٫۰۶ تا ۰٫۰۷ میل از عطر می باشد. 

نکاتی در مورد ماندگاری و مصرف عطر

سوال بعدی که معمولا به تعداد زیاد از کارشناسان ما پرسیده می شود، این است که چرا عطر و ادکلن های خریداری شده پخش، ماندگاری و دوام عطر خوبی ندارند؟ پاسخ این سوال می تواند این باشد: “شاید عطر اورجینال و اصل نیست“. البته زمانی که از آن ها در مورد تعداد پاف نمودن عطر و اینکه آیا در طول روز تجدید می نمایند، سوال پرسیده می شود. جواب افراد معمولا این است که عطر خود را به اندازه ۲ تا ۳ پاف استفاده کرده و تا پایان روز تجدید هم نمی کنند! به طور مسلم نمی توان با این روش مصرف عطر، انتظار داشت دوام عطر در طول روز، زیاد باشد. و تمام فضای اطراف شما را عطر افشانی کند.

اگر مایل هستید که ماندگاری و دوام عطر شما زیاد باشد، حتما باید در بین روز عطر خود را تجدید کنید. یک نکته طلایی در مورد ماندگاری و عمر عطر در طول روز این است، که قبل از استفاده از عطر و ادکلن بهتر است از کرم های مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید. این کار باعث می شود تا عطر و ادکلن پخش بوی بیشتری در اطراف شما داشته باشد.

سخن پایانی...

در این مطلب در مورد میزان مصرف عطر و ادکلن در هر بار اسپری صحبت شد. و همچنین گفتیم در طول روز باید چند بار عطر را تجدید کرد. و برای دوام رایحه عطر در هر بار تجدید، بهتر است محلی از پوست را که عطر را بر آن اسپری می کنید با کرم مرطوب کننده یا وازلین چرب کنید. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما بوده باشد.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید