استرس و اضطراب همیشه به نوعی به بدن ما نفوذ می کند. افراد تحت تاثیر شرایط زندگی و ناگواری رخداد هایی که هر لحظه زندگی آن ها را تغییر می دهد، به بیماری های مختلفی دچار می شوند، که منبع و منشا همه آن ها استرس و اضطراب است. به همین علت، استفاده از راهکار هایی برای رفع استرس در بدن، می تواند چاره ساز باشد، و از بسیاری اختلالات جلوگیری به عمل آورد. یکی از این راه حل ها استفاده از عطر های آرامش بخش می باشد. عطربان شما را در یافتن این عطرها یاری می رساند. 

مزایای استفاده از عطر برای سالمندان

عطر های آرامش بخش برای کهن سالان می توانند، مفید باشند. این عطر ها خواص درمانی متعددی برای بدن این افراد دارند. حس بویایی یکی از قوی ترین حواس پنجگانه ما است. به دلیل قدرتی که این حس دارد، می توان از آن استفاده های بسیاری نیز به عمل آورد. برخی از خاطرات زندگی ما با استشمام بوهای مختلف زنده می شوند و به همین سبب، دانشمندان این حس را به حافظه نیز نسبت می دهند. در این راستا اشاره می کنیم به برخی از استفاده هایی که عطر های آرامش بخش برای افراد مسن دارند: 

عطر های آرامش بخش برای سالمندان

تقویت حافظه

رایحه درمانی برای تقویت حافظه کارایی ثابت شده ای دارد. آگاهی و هوشیاری می تواند، اختلالات ناشی از فراموشی تدریجی را که در سالمندان به وفور مشاهده می شود، کم کند. رایحه درمانی، به تدریج حال و هوای این افراد را بهتر می کند و سپس روحیه آن ها را شاداب و با نشاط می گرداند. یک درمان غیر شیمیایی در جهان، استفاده از عطر های آرامش بخش است که از زوال عقل در این سنین به شدت جلوگیری می کند. 

خاصیت آرامش بخشی برای سالمندان

از رایحه های آرامش بخش می توانید، در حمام استفاده کنید. برای ماساژ استفاده کنید و یا آن ها را به بدن خود بزنید. با این کار ها آرامش عجیبی در بدن خود ایجاد خواهید کرد. فواید بسیاری که رایحه درمانی برای بدن به همراه دارد، شامل: کاهش استرس، در نتیجه آن بهبود فرایند هضم غذا، ایمنی بدن در مقابل بیماری ها، رهایی از سردرد و میگرن، رهایی از دارو های شیمیایی، درمانی برای بیماری های استرس و اضطراب، مبارزه با باکتری ها و قارچ ها و... . این موارد از معدود خواص آرامش بخشی عطر ها برای سالمندان است؛ در واقع آرامشی که این رایحه ها به ارمغان می آورند، چنین تاثیراتی را در بدن به همراه دارد. 

عطر های آرامش بخش برای سالمندان

معرفی عطر های آرامش بخش طبیعی

  1. عطر زنجبیل: رایحه زنجبیل را هم می توانید، به صورت کمپرس استفاده کنید و هم استنشاق کنید. این عطر، به هضم بهتر غذا ها کمک می کند و عادات خوب غذایی را در شما تقویت می کند. اگر در پی کاهش اشتها هستید، از رایحه زنجبیل استفاده کنید. 
  2. عطر سوسنبر: از آن در حمام بسیار استفاده می کنند. همچنین مصرف روغن و عصاره آن برای مالیدن بر روی پوست بدن نیز توصیه می شود. اسپری کردن آن بر روی بدن نیز یک استفاده رایج است. این رایحه انرژی شما را بالاتر می برد، و ذهن شما را فعال تر می کند. با استشمام این عطر بهتر می توانید اعصاب خود را کنترل کنید. 
  3. گل درخت کانگا یا یلانگ یلانگ: یکی از بهترین رایحه های طبیعی برای کهنسالان به شمار می رود. رایحه این گیاه این خاصیت را دارد که به بهبود وضعیت خواب شما کمک کند، تا خواب آرام تری داشته باشید. با استشمام عطر آن بر افسردگی خود نیز بهتر غلبه می کنید. 
  4. عطر فرنجمشک: این عطر را می توانید بر پوست خود اسپری کنید. خواص آن در زمینه آرامش بخشی به بدن بسیار زیاد است؛ به طور مثال، اضطراب درونی شما را کاهش می دهد. و حافظه را تقویت می کند.
  5. عطر ترنج: از این رایحه می توانید، مقداری بر روی بالش ها و ملحفه های خود اسپری کنید، تا همیشه این رایحه خوش در فضای اتاق شما پراکنده شود. از آن نیز در جهت تسکین افسردگی و بهبود وضعیت خواب بهره می برند. 
  6. عطر رزماری: این رایحه را به صورت اسپری بر روی بدن استفاده می کنند. عطر و بوی آن خلق و خو را بهتر می کند. 

معرفی عطر های آرامش بخش طبیعی

نحوه تاثیرگذاری عطر های آرامش بخش

رایحه این عطر ها، اعصاب شما را هدف قرار می دهند. با بوییدن رایحه ای اعصاب خود را تحریک می کنید. عصب بویایی شما با استشمام هر بویی، واکنشی خاص نشان می دهد. این عصب با بخش های به خصوصی از مغز ارتباط دارد. این بخش ها شامل قسمت های کنترل احساسات، خلق و خو، کنترل حافظه و... می باشند. این قسمت ها در مغز شما، سیستم عصبی خود مختار را نیز کنترل می کنند. این سیستم مسئول واکنش های سستی، جنگ و گریز است. اثر آرامش بخشی گیاهانی چون اسطوخودوس مانند دارو های درمانی برای بیماری های استرسی عمل می کند. 

همچنین بخوانید «عطر های لوکس و لاکچری جهانی»

از آن جا که برخی از رایحه ها که خاصیت درمانی دارند، می توانند با دارو های مورد مصرف سالمندان تداخل داشته باشند، پیش از هر گونه اقدامی برای استفاده از خاصیت آن ها برای سالمند، از پزشک مربوطه کمک بگیرید. استفاده از آن ها را به صورت متعادل صورت دهید و پیش از مصرف دوره ای هر یک از عطر ها، بهتر است که از خواص و تاثیرات آن ها بر بدن آگاهی داشته باشید.

با عطربان همراه باشید تا برخی از عطر های آرامش بخش را در دنیای برند های ادکلن جهانی بشناسید.

 لووه اسنسیا پور هوم

یک ادوپرفیوم مردانه اسپانیایی است. رایحه چوبی آن از گروه بویایی آروماتیک است. پس از یک بار اسپری آن بر روی پوست خود، رایحه فلفل سیاه در ترکیب با سرو کوهی و اسطوخودوس که خواص آرامش بخشی آن به همه ثابت شده است، به مشام می رسد. این رایحه ها، انرژی و قدرت تمرکز شما را نیز بالاتر می برند. ریحان، ترخون و سدر دومین نت های آن هستند که آشکار می شوند. این ترکیبات گیاهی و علفی، حسی تازه و شاداب به شما منتقل می کنند. در انتها حس شیرین و تند چوب صندل، وتیور، لوبیا تونکا و نعناع هندی رایحه آن را دلپذیرتر می سازند. مجموع این رایحه ها، ادوپرفیوم لووه اسنسیا پور هوم را پدید آورده است، که در زمره عطر های آرامش بخش قرار دارد.

 لووه اسنسیا پور هوم

سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل

یکی از بهترین عطر های آرامش بخش مخصوص سالمندان، سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل است. این عطر رایحه ای شیرین و معتدل دارد که در همه فصل ها قابل استفاده است. از برندی ایتالیایی است و یک عطر زنانه شرقی گل دار محسوب می شود. بسته بندی آن نیز در حجم های 100 میلی لیتری است. این عطر با رایحه دلپذیر خود شما را شاداب تر و سرزنده تر می کند. در تعریف این عطر اشاره به پارادوکس های جالبی می کنند؛ این رایحه، شدید اما مهربان است! مستقل و در عین حال رمانتیک است. آکورد های اصلی و پایه ای آن متشکل از وانیل و عطر گلهای زرد و گل های سفید است. عطر شیرین چوب صندل نیز در ترکیبات پایه ای آن به مشام می رسد. 

در ابتدا رایحه گلابی، فلفل صورتی و عطر نارنگی های ماندارین آن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما رفته رفته این عطر کم رنگ می شود و به جای آن گل یانگ و یاس است که خود را آشکار می سازد. 

سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل

عطر آرامش بخش ژان پل گوتیه لا بل

ژان پل گوتیه لا بل را در دسته بهترین عطر های آرامش بخش قرار می دهند. این عطر فرانسوی، رایحه ای شیرین و گرم دارد که آن را مناسب برای فصل های سرد سال همچون پاییز و زمستان گردانیده است. بسته بندی آن 100 میلی لیتر حجم دارد. گروه بویایی آن شرقی و وانیلی است. آکورد های اصلی و پایه ای آن میوه ای هستند؛ این آکورد ها شیرین بوده و از گروه بویایی بالزامیک و آبی می باشند. عطر چوبی آن، بر گرمای آن می افزاید و استفاده از آن را در آب و هوای سرد دلپذیرتر می کند. 

بسته بندی این عطر بسیار جذاب و شیک است. به شکل بدن زنی که کمر باریکی دارد و قوسی در میانه بطری شیشه وجود دارد. در بالای آن گردنبندی گلدار قرار گرفته است. هر زنی در ابتدای رویارویی با ژان پل گوتیه لا بل، شیفته طراحی بطری آن می شود. نت اولیه آن عطر و بوی گلابی را در بر می گیرد. سپس با نت خس خس در قلب آن مواجه می شوید. و در انتها نیز رایحه پایه ای وانیلی آن است که به مشام می رسد. این عطر زنانه پخش بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد. طراحان آن دو عطار به نام های Quentin Bisch و Sonia Constant بوده اند. 

عطر آرامش بخش ژان پل گوتیه لا بل

جمع بندی...

مطالعات فراوان دانشمندان نتایج خارق العاده ای به همراه داشته است. این نتایج آن ها را به عطر درمانی رسانده است. عطر های آرامش بخش بخش هایی از مغز به نام لیمبیک را هدف قرار می دهد و بر روی این ناحیه تاثیر می گذارد. در واقع رایحه های مختلف می توانند رفتار ما را نیز تغییر دهند. به همین سبب در این جا انواع عطر هایی که بر کهن سالان و آرامش روان آن ها تاثیر می گذارد، معرفی کردیم. عطر های آرامش بخش این نوشتار، بهترین انتخاب ها برای پدربزرگ ها و مادربزرگ های شما هستند.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید