به طور کلی افراد با هر تیپیکال شخصیتی، به رایحه ای خاص گرایش دارند. با شنیدن آن احساس آرامش می کنند و حالشان بهتر خواهد شد. شخصیت شناسی با عطر یک رشته علمی بسیار جذاب است. شما هم می خواهید از آن سر در بیاورید؟ در حین خرید برای دوست یا عزیزان خود، با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، می توانید یک عطر مناسب برای او تهیه کنید که بسیار مایه خوشنودی او خواهد شد.

مقدمه ای بر روانشناسی عطر ها

امروزه روانشناسان بسیاری بر شناخت شخصیت افراد بر اساس نوع عطری که استفاده می کنند، صحه گذاشته اند. و این فرایند از نظر علمی کاملا تایید شده است. دقیقا به همین دلیل است که برخی افراد از یک رایحه لذت می برند و برخی دیگر از عطر و بوی همان رایحه گریزانند! علت این امر را در روانشناسی عطر و شخصیت شناسی بر اساس عطر ها باید یافت. این مسئله ای کاملا فیزیولوژیک و روانی است که نمود بیرونی پیدا کرده و بازتاب آن در عطر و بویی که افراد مصرف می کنند، قابل استشمام است. در این مقاله با عطربان همراه باشید تا در ارتباط با انواع شخصیت ها و عطر های منطبق با سلیقه هر شخصیت، اطلاعاتی کسب کنید. 

در دنیا هزاران عطر و ادکلن وجود دارند که هر یک از ترکیب روغن های فرار، آب و الکل و اسانس های مختلف تشکیل شده اند؛ عطر برخی گرم و شیرین و برخی دیگر خنک و تند هستند. برخی از این عطر ها، رایحه ای ملایم و برخی دیگر رایحه تند و تیزی دارند. هر شخص بر اساس خاطراتی که در زندگی تجربه کرده، سلایق، علایق منحصر به خود و ویژگی های ژنتیکی از رایحه هایی خاص خوشش می آید. به همین دلیل یکی از مهم ترین پارامتر هایی که در حین خرید می تواند، شما را در خرید عطر ها یاری رساند، شخصیت شناسی با عطر ها است. 

آشنایی با برخی رایحه ها

عطری که شما استفاده می کنید، در حافظه افراد ثبت می شود. از نظر علمی، حس بویایی رابطه مستقیم با مغز و حافظه دارد و افراد گاها با استفاده از عطر و بو های مختلف می توانند، برخی خاطرات خوب و بد را برای خود یادآوری کنند. شخصیت شناسی عطر ها نیز در حین خرید عطر یک امر مهم است. به همین سبب در این جا برخی رایحه ها را برای آشنایی بیش تر شما عزیزان یادآور می شویم تا با شناخت آن ها بهتر بتوانید، عطر ها را تشخیص دهید. 

  1. عطری که رایحه میخک دارد، بوی بسیار تند و تیزی دارد. عطر های غلیظ مخصوص آقایان، اغلب چنین رایحه هایی دارند. 
  2. عطری که رایحه ریحان دارد، گرم است و برای فصل های سرد سال مناسب است. افراد مختلف اعم از آقایان و خانم ها به استفاده از آن ها می پردازند. 
  3. چوب صندل، عطری شیرین دارد و بسیار مورد پسند خانم ها است، و در عطر های ساخته شده برای آن ها بسیار به کار می رود. 
  4. رایحه نعنا، عطری سرد و خنک که در روز های گرم تابستانی بسیار می تواند، حال شما را بهتر کند. برای هوای گرم و دمای بالا، عطر های خنک کننده بسیار به کار می آیند. 
  5. عطر کندر، رایحه گرم و شیرینی دارد؛ برای این که دوام و ماندگاری یک عطر را بالاتر ببرند، بیش تر در نت پایانی آن از عطر های کندر و مشک و ... استفاده می کنند. عطر و بوی شیرین و گرم آن ها ساعت ها باقی می ماند. 

عطر زنانه

تنوع تیپ های شخصیتی و شخصیت شناسی با عطر ها

شخصیت شناسی با عطر ها یک فرضیه اثبات شده است. در این جا به شرح برخی از تیپ های شخصیتی و عطر های مرتبط با آن ها می پردازیم. در زیر به برخی از این دسته بندی ها اشاره می کنیم:

  1. عطر های گل دار: عطر های این دسته مخصوص به شخصیت های احساساتی و حساس است؛ خانم و آقا هم ندارد! در هر دو جنسیت چنین شخصیت هایی یافت می شود و به همین سبب نیز برای هر دوی این گروه ها عطر هایی با رایحه گل دار ساخته شده است. از انواع گل ها عطر تشکیل می شود و این دسته بسیار متنوع است. از برخی گل های رز، زنبق، یاس و... برای این امر استفاده می شود. 
  2. عطر های میوه ای یا مرکباتی: این عطر ها مخصوص شخصیت های سرزنده و شاداب است. آن ها را به عنوان عطر شگفت انگیز تابستانی نیز می شناسند! این رایحه ها شامل رایحه های ترنج، پرتقال و لیمو می باشند. 
  3. عطر های شرقی: شخصیت هایی که این عطر ها را می پسندند، بسیار جذاب هستند. این دسته از عطر ادویه جاتی همچون وانیل و فوژه تشکیل می شود و مخصوص اشخاص کنجکاو و ماجراجو است.
  4. عطر های چوبی: این عطر ها را بیش تر در فصل زمستان استفاده کنید! این گروه بویایی بیان گر استقامت و قدرت است. این عطر مخصوص افراد متفکر است. این دسته خود تقسیم بندی های اقیانوسی، چایپر و ... دارد. 

این دسته بندی ها کلیتی بر شخصیت شناسی افراد بر اساس نوع عطری که می پسندند بود؛ اما برخی دسته های تخصصی تر نیز در این زمینه وجود دارند. 

شخصیت شناسی با عطر

شخصیت شناسی با عطر های تلخ

عطر هایی با رایحه تلخ دسته بندی شخصیتی جالبی دارند. اگر می خواهید از علم شخصیت شناسی برای شناخت فرد مقابلتان استفاده کنید و به شخصیتی با عطری تلخ برخوردید، بدانید که او فردی با انگیزه است! کسانی که چنین رایحه هایی را می پسندند، اصولا تمایلی به تغییر کردن ندارند و دوست ندارند زندگی آن ها به ناگهان متحول شود. این شخصیت ها بسیار فعال هستند. علاقه به ورزش نیز از خصوصیات بارز آن ها است. وقتی کسی از عطر تلخ استفاده می کند، می توانید این طور او را شخصیت شناسی کنید که فردی دقیق است و باید همه چیز مطابق میلش پیش برود. در عین حال شخصیتی خود دار نیز دارد و سعی می کند، کم تر عصبی شود! 

این افراد اراده ای قوی دارند و اساسا به هرچه می خواهند می رسند. عطربان به انتخاب یک عطر خوب برای شما می اندیشد که بیش ترین همخوانی را با شخصیت شما داشته باشد.

شخصیت شناسی با عطر های ملایم

افرادی که از عطر های ملایم استفاده می کنند، شخصیت های محبوبی دارند. قلب بزرگ و مهربان آن ها بسیار بر جذابیت شان افزوده است. این افراد در بین دوستان و آشنایان و خانواده بسیار محبوب هستند. خودخواهی، غرور و بدجنسی به هیچ وجه راهی در شخصیت آن ها ندارد. عطر های ملایم مخصوص کسانی است که بدی ها و مشکلات را خیلی زود به باد فراموشی می سپارند. دل بی غل و غش و بی کینه دارند. شخصیت شناسی بر اساس عطر های ملایم، ما را به یک تیپ شخصیتی آرام می رساند. البته باید درباره خصیصه های منفی آن ها نیز بگوییم!

همچنین بخوانید «عطر های لوکس و لاکچری جهانی»

این افراد اگر ناراحت و ناراضی باشند، به سرعت عصبی می شوند و بهانه تراشی هایشان آغاز می شود! همچنین مدام در پی جلب توجه دیگران هستند و جالب است که در این امر بسیار هم موفق خواهند بود. شخصیت شناسی این تیپ افراد بر اساس عطری که استفاده می کنند، کار ساده ای است. شخصیت آن ها نیز مانند عطری که استفاده می کنند، اغلب ملایم است. 

عطر های تلخ

سخن پایانی...

شاید عطر فروش ها، باید چند واحد روانشناسی پاس کنند، تا بتوانند بر اساس هر شخصیت عطر مناسب به او را معرفی کنند. برای معرفی عطر ها از انواع تستر ها و اسانس ها استفاده می کنند. این رایحه ها هر یک نت های خاصی را در ساختار خود شامل می شوند. نت های اولیه و میانی و پایانی هر عطر، شخصیت آن عطر را تعیین می کنند. برخی عطر ها را به شخصیت های مختلفی نیز تشبیه می کنند.


جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید