همه ما در طول زندگی با مناسبت های خاصی مثل روز تولد، روز زن، روز مرد و.... رو به رو می شویم؛ روز عشق و ولنتاین هم یکی از این روز های به خصوص و مناسبت های خاص است، که بسیاری آن را مقدس می شمارند. به همین دلیل، انتخاب هدیه مناسب برای روز ولنتاین اهمیت بسیاری دارد. با عطربان همراه باشید تا رمز و راز خرید هدیه ولنتاین عالی را یاد بگیرید؛ هدیه ای که نظر همسر یا نامزد شما را به خود جلب می کند و از دیدن آن لذت می برد.

تهیه هدیه همیشه هم کار ساده ای نیست! باید هدیه ای تهیه کنید که با ویژگی های روحی و شخصیتی فرد مقابل تان همخوانی داشته باشد و از طرفی هدیه شما مورد پسند او باشد و به آن نیاز داشته باشد.

خوشحالی ولنتاین با عطر و ادکلن

یکی از مناسب ترین هدایا که همه آن را می پسندند و همه مردم اعم از مرد و زن به آن احتیاج پیدا خواهند کرد، عطر و ادکلن است. انواع عطر ها در بازار های پخش و فروش وجود دارند و تنها باید به بازار بروید و با توجه به ویژگی ها و سلایق شخص مورد نظرتان به خرید بپردازید. اما چرا عطر و ادکلن ها می توانند، یک هدیه تاثیر گذار برای کادوی روز ولنتاین باشند؟ چرا خرید عطر و ادکلن برای عزیزانتان، آن ها را به شدت خوشحال می کند؟ در ادامه این مقاله به نکاتی در خصوص تهیه هدیه ولنتاین، آن هم از نوع عطر و ادکلن می پردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت خرید عطر و ادکلن به عنوان هدیه

قطعا شما قصد دارید که با خرید یک عطر خوشبو برای محبوب خود، او را بیش تر به خود جذب کنید و توجه او را جلب نمایید. عطر و ادکلن این خاصیت را دارد که شما را بیش تر به یاد فرد مقابل بیاندازند. چرا که حس بویایی، ارتباط مستقیمی با حافظه افرد دارد. افراد در طول روز با هر بار استشمام عطر و ادکلن به یاد خاطرات و افرادی که به آن رایحه مرتبط هستند، می افتند. همچنین در این خصوص برخی آزمایش های علمی نیز به انجام رسیده است. 

اهمیت خرید عطر

این آزمایش ها نتایج جالب توجهی را در پی داشته اند. یکی از این نتایج در خصوص یاد آوری خاطرات در مغز با بو ها است. رایحه هایی که در طول روز با آن ها مواجه می شویم، در مغز ما بازسازی می شوند. اطلاعاتی که مربوط به فضا و زمان هستند، در ناحیه ای به نام هسته قدامی بویایی، در مغز ما تداعی می شوند. بخش هایی از مدار های مغز، حافظه رویدادی را کنترل می کنند. در این خصوص آزمایش هایی نیز بر روی موش ها صورت گرفته است که با نتایج و داده های آن ها، به بخشی به نام هیپوکامپ در مغز رسیده اند که مخصوص یادگیری است. هیپوکامپ با هسته قدامی بویایی در رابطه بوده و سبب یادآوری خاطراتی از طریق استشمام بو می شود. 

به همین دلایل می توان انتظار داشت که عطری که شما به محبوب خود هدیه می دهید، وی را تحت تاثیر قرار دهد و با هر بار استشمام آن، یاد و خاطره شما در ذهن او نقش ببندد. 

آشنایی با تاریخچه روز ولنتاین

این روز را با نام روز عشاق نیز در جهان می شناسند. همه ساله در تاریخ چهاردهم ماه فوریه این روز برگزار می شود. و هزاران نفر از زوج های جهان در سر تا سر دنیا، در کنار یکدیگر این روز را گرامی می دارند و لحظاتی عاشقانه را در کنار هم می گذرانند. اگر بخواهیم به نقطه شروعی برای برگزاری این جشن ها بپردازیم، باید به داستان قدیس والنتین در کلیسای کاتولیک ها اشاره ای داشته باشیم. در حقیقت این روز به مناسبت این فرد برگزار می شود. این فرد در رم می زیست و در زمان کلادیوس گردن زده شد! علت اعدام وی، کمک به ازدواج ساده جوانان بود. قدیس ولنتین از دنیا رفت، اما مردم یاد و خاطرات او را از یاد نبردند و همه ساله این روز را جشن می گیرند. 

هدیه ولنتاین که در این روز تهیه می شود، می تواند الفت و دوستی بین زوج های جوان را بیش تر کند. این روز با کارت های زیبای والنتاین و شاخه های گل سرخ جشن گرفته می شود. در کشور ما نیز روزی به نام سپندار مزگان با همین مضمون عشق وجود دارد. در این روز هم زوج های جوان و عاشق به برگزاری جشن و بزرگداشت عشق خود می پردازند. این روز، یادگار تاریخ کهن ایرانی است. 

تاریخچه روز ولنتاین

آشنایی با برخی از عطر های مخصوص خانم ها

1- تستر ادو پرفیوم زنانه تیری ماگلر Alien: رایحه شیرین و گرم این عطر، می تواند توجه خانم های بسیاری را به خود جلب کند. در نت های این عطر، رایحه تند نیز به مشام می رسد که عطرش را خاص تر می کند. شیشه و بسته بندی آن نیز بسیار زیبا است و برای خانم ها، جذابیت بسیاری دارد. به همین دلیل می تواند یک هدیه شیک و به یاد ماندنی در این مناسبت خاص باشد. 

2- ادو پرفیوم زنانه تام فورد Black Orchid: این عطر را می توان به یکی از همه پسند ترین رایحه ها تشبیه کرد. رایحه آن بسیار دلپذیر است. بدون شک یک هدیه ولنتاین مناسب خواهد بود. 

3- ادو پرفیوم زرجف-زرژاف اکسنتو Xerjoff Accento: رایحه این عطر نیز شیرین است. عطر گلی آن برای خانم ها بسیار خوشایند خواهد بود. همچنین شیشه خوش رنگ و زیبای آن نیز، این عطر را برای هدیه دادن مناسب کرده است. در لحظات اولیه اسپری کردن این عطر، نت ابتدایی آن به مشام می رسند. این نت ها متشکل از عطر سنبل و آناناس هستند. سپس نت میانی آن آشکار می شوند که عطر و رایحه ریشه زنبق زرد و گل یاس در آن مشهود است. پس از 45 دقیقه ماندگاری آن بر پوست، بوی نعنا و مشک به همراه خس خس، به مشام می رسد که نت پایانی آن هستند.

4- ادو تویلت زنانه ورساچه Bright Crystal: این عطر یکی دیگر از عطر ها و رایحه های ملایم مخصوص بانوان است که شیرینی رایحه آن، بسیار دلپذیر خواهد بود. درب آن به شکل الماس طراحی شده است که ظاهری شیک برای این عطر رقم زده است. 

تهیه عطر و ادکلن برای محل کار

در مطلب پیشین از نمونه های عطر و ادکلن زنانه را که می توانند، یک هدیه ولنتاین مناسب برای بانوی شما باشند، تعدادی را نام بردیم. حال به شرح یک نکته اساسی در انتخاب و خرید یک عطر و ادکلن مناسب برای هدیه می پردازیم. در خرید خود توجه کنید که خانم از آن در چه مکان هایی استفاده خواهد کرد؟ اگر همسر شما بیش تر مدت زمان روز خود را در محل کار به سر می برد، طبیعی است که برای این مکان به یک عطر و رایحه دلپذیر نیاز دارد که با استشمام آن خستگی از تنش بیرون رود. پس در این جا به راهنمایی کسانی که بانوان شاغل دارند، می پردازیم. در خرید عطر برای چنین خانم هایی به نکات زیر دقت کنید:

در مکان های عمومی، رعایت حقوق دیگران اهمیت بسیار زیادی دارد. پس از خرید عطر هایی که خیلی غلیظ هستند و سبب سردرد همکارانتان می شوند، پرهیز کنید. برای چنین مکان هایی از رایحه هایی ملایم مثل عطر توت ها بهره ببرید.

بهتر است، بسته بندی مناسبی برای عطر ها انتخاب کنید. عطر هایی که در محل کار خود استفاده می کنید، بهتر است، قابل حمل باشند. به همین علت استفاده از برخی بسته های کوچک تر مانند اتومایزر ها می توانند، مناسب باشند. 

انتخاب عطر ها کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما به طور کلی برند هایی که در محل کار بیش تر به کار می روند می توانند انواع دولچه گابانا، ورساچه، شنل و... را در بر گیرند. 

ادکلن برای محل کار

راهنمای خرید هدیه ولنتاین

در خرید هدیه ولنتاین برای عشق خود دست و دلباز باشید! این هدیه ها تاثیر خود را در طولانی مدت بر روابط عاشقانه شما ایفا می کنند. برای این روز، عطر و ادکلن های بسیاری وجود دارند که با مضمون عشق ساخته شده اند. مانند عطر های برند گود گرل، که سبب افزایش جذابیت بانوان می شوند. می توانید، از آن ها نیز استفاده کنید. 

صنعت عطر سازی امروزه متحول شده است. عطر های قدیمی و مدرن با هم آمیخته شده اند و برند های مطرح جهانی را تشکیل داده اند. در چنین شرایطی، دایره انتخاب شما وسیع تر می شود. می توانید در حین خرید، جنس پوست خانم، مکان هایی که عطر را در آن به کار می برند، سلیقه شخصی او و... را نیز مد نظر قرار دهید و با در نظر گرفتن همه این موارد یک هدیه در شان وی خریداری کنید. 

سخن نهایی....

پیش از خرید، هزینه ای را که برای تهیه این هدیه تعیین کرده اید، مشخص کنید. عطر ها هزینه های متفاوتی دارند که بر اساس میزان غلظت و ماندگاری و دوام آن ها تغییر می یابند. بهتر است، از یک عطر با هزینه ی مناسب برای چنین روزهای خاصی در سال استفاده کنید.

اگر همسرتان بعد از گرفتن هدیه متوجه شود که عطر فیک و تقلبی به او هدیه داده اید، در احساسات خود دچار سردرگمی خواهد شد. از فروشگاه اینترنتی عطربان دیدن فرمایید. عطر مورد نظر خود و سلیقه همسرتان را همراه با کارت گارانتی اصالت حتما در این فروشگاه خواهید یافت.

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید