شنل، یک شرکت سهامی خاص کالاهای لوکس و خانه مد فرانسه است. دارای دو دفتر یکی در فرانسه و دیگری در لندن می باشد. این کمپانی توسط خیاطی به نام کوکو شانل در سال ۱۹۰۹ تاسیس شد، و از آن سال همچنان مشغول به فعالیت می ‌باشد. یکی از معروف ترین شرکت های طراحی پوشاک زنانه است. این شرکت در سراسر جهان مشغول به فعالیت است و محصولاتش عطر، جواهر و پوشاک می باشد. با عطربان همراه باشید تا انواع عطر شنل را که یکی از محصولات برجسته این شرکت است، بیشتر بشناسید. 

مروری بر عطر تاسیس شنل

کوکو شانل در هنگام تاسیس این شرکت شریکی به نام آلن ورتیمر داشت که اکنون این شرکت متعلق به ایشان می ‌باشد. این شرکت یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه ارائه کالاهای لوکس و گران قیمت مانند: پوشاک، کیف، عطر و لوازم آرایشی می باشد. خانم شانل قبل از اینکه این شرکت را تاسیس نماید یک خواننده در فرانسه بود. و همواره در زمینه پوشاک، لباس شب، شلوار های زنانه و جواهر بدلی تخصص داشت. عقیده این خانم این بود که می‌ توان اقلامی را که بسیار لوکس و ظریف است، جایگزین اشیا و قطعات با شکوه کرد.

عطر شنل

پس از ظهور این شرکت، از برخی از ستارگان برجسته هالیوودی برای معرفی کار ها و محصولات خود استفاده کرد که از جمله آن ها می توان به کاترین دنو، کیرا نایتلی، نیکول کیدمن و مهم ترین آن ها مرلین مونرو اشاره کرد. این عطر امروزه در دنیای مد در جایگاه ویژه ای به خصوص برای تولید اشیای سیاه کوچک، قرار دارد. پس از تاسیس این شرکت، در سال 2018 استفاده از انواع محصولات حیوانی، همچون پوست حیوانات و خزه آن ها ملقی شد. این شرکت این عمل را غیر اخلاقی دانست و در ساخت اقلام خود، اعم از عطر ها و محصولات فشن و پوشاک، از نمونه های مصنوعی استفاده کرد. 

کاخ خصوصی شنل، به شرکای اصلی شنل، آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد. این دو نفر از ابتدا شریک اصلی این برند جهانی محسوب می شده اند. 

برخی ویژگی های عطر شنل

عطر چنل از جمله محصولات مهم این شرکت است. برخی از ویژگی های انواع ادکلن و عطر چانل به شرح زیر می باشند:

  1. نماد شنل؛ یکی از ویژگی های هر برند تجاری آرم و لوگوی آن است. آرم عطر شنل، مانند یک الماس بر روی شیشه آن درج شده است. در نمونه های زنانه این عطر، این نام در یک دایره نقره ای رنگ که نشان دهنده انرژی و سرزندگی یک زن جوان است، نقش بسته است. 
  2. یکی از رمز و راز های برخی عطر های شنل، درب بطری آن است. درب شیشه های آن گاها به شکل یک تاس طراحی شده است. عطر چانل با این نشانه، سمبلی از شانس و اقبال را ابداع کرده است که افراد را ترغیب به استفاده از این عطر می کند. 
  3. رنگ عطر های شنل نیز طراحی منحصر به فردی دارد. هر یک از انواع عطر شانل رنگ آمیزی به خصوصی دارند که از خود عطر و یا موارد مربوط به این برند الهام گرفته است. به طور مثال Chance Eau Tendre، یکی از مدل های این برند، رنگی یاسی و صورتی دارد که الهام گرفته از لباس طراحی شده گابریل شنل می باشد. 
  4. عطر شنل رایحه ای همچون یک صورت فلکی دارد! رایحه این عطر مرتبا در حال تغییر است. از آن لذت می برید و احساسی خوشایند از آن دریافت می کنید. 

در ادامه با برخی از مدل های زنانه و مردانه شنل آشنا می شوید. عطربان بهترین ها را به شما معرفی می کند. 

عطر شنل, عطر کوکو شنل, کوکو چنل, عطر کوکو چانل, عطر کوکو شانل

عطر شماره 5 شنل

عطر چنل شماره 5 رایحه اختصاصی از رز و زنبق ندارد! بلکه عطر و بوی آن ترکیبی از این دو گل است. رایحه آن را موادی به نام آلدوئید تشکیل می دهند. در واقع این رایحه ترکیبی از بوی میوه ها و گل ها و صابون است. ماندگاری این عطر در حدود 7 تا 12 ساعت است. رایحه عطر شماره 5 شنل شیرین بوده و عطری لوکس محسوب می شود. برخی از چهره های مطرح هالیوودی از این عطر استفاده کرده و از آن رضایت داشته اند. بطری براق آن، بسیار زیبا است و درب آن نیز همچون یک سنگ زینتی در بالای آن جای گرفته است. 

عطر شماره 5 شنل, عطر شنل شماره 5, عطر شماره 5 شانل

الور هوم اسپرت شنل

عطر شانل الور هوم اسپرت در سال 2004 توسط ژاک پولژ طراحی شد. عطر و بوی هیجان انگیز آن همه توجه ها را بر می انگیزد و به خود جلب می کند. در اولین نت های آن، عطر پرتقال و نارنگی های ماندارین احساس می شود. نت های دریایی و صابونی آن نیز احساسی فعال و پویا در شخص ایجاد می کنند. این عطر مردانه، در ترکیب خود رایحه ای تلخ نیز دارد. ادکلن شنل هوم اسپرت برای روز های گرم تابستانی توصیه می شود. در قلب و نت های میانی الور هوم اسپرت از برند شنل، رایحه فلفلی به مشام می رسد که با ترکیبی از سدار و نرولی آمیخته شده است. 

همچنین بخوانید «رایحه های خاص برای افراد خاص»

نت پایه آن نیز دلپذیر و گیرا است که متشکل از نارگیل، دانه های تونکا و مشک سفید است. آمبر و وتیور با نتی خاص به نام رزین المی نیز در آن وجود دارد که عطر و بوی آن را دلربا تر کرده اند. شور و تلاطمی خاص از این آکورد ها ساطع می شود و کمتر مردی را می توان یافت که از رایحه قوی الور هوم اسپرت، لذت نبرد! این مدل از انواع عطر شنل مخصوص به شخصیت های جسور و پرانرژی است که مدام در تکاپو هستند. بسته بندی نقره ای رنگ آن، به میز توالت شما جلا می بخشد. همچنین گروه بویایی این مدل از شنل، سیتروسی و اسپایسی است. 

الور هوم اسپرت شنل, عطر شنل الور هوم اسپرت, عطر چنل الور هوم اسپرت, ادکلن شنل هوم اسپرت

ادیشن بلانش از شنل

در توصیف رایحه عطر ادیشن بلانش، ابتدا باید به عطر و بوی فلفلی آن که در نت های آغازین این عطر به مشام می رسند، اشاره کنیم. این رایحه های تند و تیز، با عطر ماداگاسکار ترکیب می شوند، که احساسی هوشیار کننده را منتقل می نمایند. در نت های دوم آن شاهد عطر و بویی عمیق هستیم که به این برند، عمق و انحنا می بخشد. عطر چرم و لیمو سیسیلی، برگاموت در ترکیب با چوب های صندل، این ترکیب را ژرف تر می سازد. 

در نهایت در سطح سوم عطر شنل ادیشن بلانش، می رسیم به رایحه دانه تونکا برزیلی و مشک سفید که تا پایان مدت زمان ماندگاری این عطر باقی می ماند. رایحه های زنجبیلی و وانیلی نیز در این سطح بویایی آن احساس می شوند که حسی مخملی را از آن متجلی می کنند. رایحه آن در سطح ملایمی تلخ است. احساس خنک کننده ای دارد و احساس آسودگی خاطر را در شما بر می انگیزد. این عطر نیز در گروه بویایی اورینتال و سیتروسی جای می گیرد. عطر ادیشن بلانش شنل در سال 2008 روانه بازار شده است و مخصوص به فصل های گرم سال است. قطعا بانوی خانه شما از این عطر شانل جذاب مردانه لذت خواهد برد! 

فضایی نوگرایانه، با عطر بلو د شنل

عطر شنل، یک طراحی مبتکرانه برای عطر های خود ارائه کرده است. معرفی بلو د شنل به بازار های عطر و ادکلن، این برند را بیش از پیش مطرح ساخته است. تنها لحظه ای به ترکیبی از گریپ فروت، نعناع، لیمو و فلفل صورتی فکر کنید و این رایحه شگفت انگیز را مجسم نمایید. در ابتدای فرایند بویایی عطر بلو د شنل، شور و نشاط غیر قابل توصیفی شما را در بر می گیرد. رفته رفته نت های میانی آن هویدا می شوند. عطر های قلب بلو د شنل، اغوا گرایانه و تند و تیز تر هستند. در این روایح می توان عطر جوز هندی و زنجبیل را استشمام کرد. 

عطر و بوی جزمین در نت های میانی این عطر چنل جلوه ای رسمی تر به آن بخشیده است. نت های پایه در این پرفیوم جذاب مردانه، متشکل از عود، وتیور و سدار است که به صورت هنرمندانه ای با صندل، پچولی و پس زمینه ای از مشک سفید ترکیب شده اند. سمفونی شگفت انگیز این عطر جذاب، در هر 4 فصل سال شما را راضی نگاه می دارد. از نظر تیپ شخصیتی بلو د شنل، مخصوص به آقایانی است که کم تر صحبت می کنند و اهدافشان را در عمل نمایان می سازند. حسی غرور آمیز در تک تک نت های این مدل از شنل احساس می شود. عطر بلو د شنل در دسته چوبی آروماتیک قرار می گیرد و خنک و تند محسوب می شود. این پرفیوم در سال 2012 توسط عطار مطرح شنل، ژاک پولژ ارائه شده است. 

بلو چنل

سخن پایانی...

شنل؛ یک برند بین المللی مطرح است، که هزاران نفر از ثروتمندان جهان، به جمع آوری کلکسیون عطر های این برند می پردازند. این برند محبوب فرانسوی امروزه محصولات خود را به بیش از 129 کشور ارسال می کند. عطر های شنل در دسته گران بها ترین و لوکس ترین ها قرار می گیرند و می توانند، بهترین انتخاب برای شما در مراسم های به خصوص باشند. استفاده از یک عطر شنل مناسب، زیبنده شخصیت و تجلی گر حسی توام با غرور و جسارت در شما است! 

جهت مشاوره، ثبت سفارش و اطلاع از تخفیفات فروشگاه عطربان

در اینستاگرام و تلگرام با ما همراه باشید